Powered By Blogger

17 September 2013

Keracunan makanan + kerja = STRESS

Amaran keras!! Ini adalah entri kerana bosan...hehe...aku tak boleh tido malam ni sebab siang td aku dh melantak tido tanpa henti...berselang seli dgn cirit birit dan muntah2 penangan balik dari Bandung...org lain kena masa di Bandung lagi, tp aku hanya tunjukkan simptom bila dh sampai Malaysia...letih giler ditambah dgn rasa malas nk kerja esok...

Sekarang ni baru aku akui betapa persekitaran kerja yg baik dan mesra rakyat adalah amat perlu untuk memotivasikan pekerja yg semulajadi malas macam aku ni...dan aku semakin hari rasa hilang minat pada kerja aku sendiri...tapi bila dipikirkan semula aku sebenarnya hilang minat pada manusia2 yg menambah rencah dalam kehidupan aku sekarang ni...huhu
Dan aku bertambah yakin bahawa keputusan pakbear menjadi househusband adalah keputusan yg tepat...bak kata pakbear dulu dia ingat tempat kerja dia teruk...boss dia ada sorg tu amat teruk, tp rupanya di opis aku skrg ada 2-3 boss yang begitu....terlalu workaholic...so nampak sgt aku memang tidak sesuai bekerja dgn mereka2 yg berkiblatkan kerja ni....aku jenis suka family time...yg waktu lunch break sume keluar makan/rehat/baca newspaper...friday break sume gi shopping/window shopping/lepakking, suka environment kerja yg sporting...yg enjoy...yg bukan hari2 bincang hal medic je...kat tempat skrg tak kira waktu, kerja kerja kerja...time lunch break pun ada org cari kita...memang pantang aku org cari aku time lunch break dan after 5pm..pastu buat muka pelik kenapa aku takde...aku taklah rigid sgt tapi kalau betul2 urgent takpelah...in fact aku tak kisah stayback dn dtg weekend walaupun aku tak oncall especially kalau kerja tak setel...dulu masa aku di hospital aku yg lama, aku biasa bawak balik bertray2 slide kes aku balik rumah....tapi time tu tak stres pun sbb aku suka dan cinta dengan tempat keja aku..tapi skrg hanya pakbear yg memahami...:'(
Aku terpikir jugak kotlah mereka2 itu tahu akan keluhan aku ni...kang dorg berang pulak..tapi bak kata kawan aku, apa pun yg seseorang tu tulis di fb wall dan blog adalah hak peribadi org tu...janji tak langgar undang2 atau fitnah org, so jgn nk menghukum org...sedangkan gomen Najib Razak pun org bole komen, takkan organisasi kecik mcm tempat aku ni tak bole terima org komen..:)
Ok...time to go..perut aku masih sakit2 lagi, tak best rasanya balik holiday tak sihat...oh!! Anyway, kalau ada yg tanya apa bestnya Kota Bandung, aku bole simpulkan SHOPPING!!!! Hanya shopping...bagi aku yg mmg suka shopping ni pun rasa tepu la jugak dgn shopping dan shopping dan shopping...rupanya aku bukan shopaholic...walaupun aku pada luarannya nampak seperti hantu shopping..:p
Disebabkan Bandung lah juga aku dan pakbear sedar dan amat yakin yg kami sebenarnya memang pencinta muzium dan pemuja sejarah lama...memang dah lama sedar sebenarnya sampai ada org penah gelakkan kitorang sbb kalau gi holiday mesti gi muzium..dorg kata ktorg ni org lama...hehe..rasa sedikit sedih sebenarnya sbb tak sempat pegi Muzium  Bandung..
So next destinasi percutian wajib ada lawatan ke lokasi bersejarah..yg benar2 sejarah antik...ada muzium2 dan bangunan2 lama...atau sesuatu yg amat2 signifikan...bukan hanya shopping...hehe...kt mana lah agaknya ye tu...



2 comments:

fairus said...

ADA JUMPA AIR BANDUNG TAK KAT SANA?

makbear said...

Air Bandung ngak ada Mas...yang famous hanya air avocado...pekat, likat dan mantap...mi bandung jugak ngak ada..yg ada mie kocok sama bakso..:)