Powered By Blogger

02 February 2014

Kek Batik Meow Meow

Alhamdulillah, sejak dua menjak kami duduk kuching ni aku dh mula berani mencuba resepi yang mudah2...bagi mencapai azam ku untuk menjadi ibu mithali...hehe


Aku kesian sebenarnya pada anak2 aku sebab mereka dapat Umi yang kurang seni halus pd masakan....tp aku tak rasa aku takde seni cuma sebelum ni hidup aku cuma study, kerja, kerja, study..sekarang baru aku sedar betapa masa buat master 4 tahun tu aku dah ter'miss' banyak perkara...masa dolu2 rasa dah perfect dah kehidupan, tapi bila aku menoleh semula ke belakang sekarang ni, baru aku sedar aku boleh jadi lebih baik dari dulu...Nasib baik anak2 aku masih kecik la..Wafiy baru 8 tahun ths year so aku ada bnyk masa untuk belajar pelbagai resepi menarik supaya Wafiy  mengingati umi nya ini sebagai umi yang pandai masak...

Aku masih teringat2 lagi dulu masa dok asrama, ada sorang kawan ktorg tu tiap kali balik dari kampung akan bawak piza...sedap sgt..sampai aku terkenang2...hehe..so dah ada rezeki lebih nanti aku nk beli oven utk buat piza dn pelbagai roti..mesti besh!!! 

Makanya sekarang aku rajin gugel resepi...ada yang nanti aku buat sendiri..dan ada juga yg pakbear buat....nasib baik boifren ku itu pandai masak...

So sebagai kenangan, aku persembahkan gambar kek batik yg kami buat...kira kek batik lah kek pertama yg kami try..hehe..kek senang je pun, tp dh umur 34 ni baru aku pandai buat..:p

Anak2 kami suka...kalau ada sebekas kuih ni, kejap je boleh habis...gomok2 la anak Umi nanti..:)

Ok, itu sahaja..td ada cousin pakbear datang rumah, dia kata kek batik ktorg ni sedap..hehehe...
 
Aritu pakbear buat kek gula hangus, rasanya sedap tapi rupanya macam apam pulak..kihkihkih..

Takpe, nanti ktorg nk try lagi smpi dpt buat kek gula hangus yg berwajah cantik dan gelap gulita...

Actually smlm nk buat kek choc moist tp ada bahan yg terlupa beli...huhu..next wknd punya projek la pulak..:)

Akhir kalam,


0 comments: