Powered By Blogger

14 February 2014

Wafiy Waseem homemade Ice cream

Chewah!!! Tajuk ala2 omputeh gitu...hehehe


Anyway, few weeks ago aku dan anak2 Bear yg hensem hensem dan rajin itu telah membuat aiskrim...buat sendiri di rumah...

Kebetulan pula lately ni ada je orang share resepi buat homemade aiskrim so aku pun teruja la bila tengok bahan2 nya...sangat mudah...

Mula2 kami buat kek rainbow..


Lihat lah anak2 bear ku yg jadi model aiskrim...

Sebelum tu berposing dengan mixer yang dipinjam daripada kawan kami...hehe..

Aku kan punyalah lurus bendul...aku baca resepi tu tulis bancuhan bahan aiskrim tu perlu dipukul dan pukul selama 5 minit la, kemudian 15 minit la...tp aku tak perasan yang tahap memukul itu ada tahap kelajuan nya yang tertentu, ada level 1,2 pastu 5...mula2 tu aku ingat nak suruh pakbear je jadi mixer aku...kuikuikui..gelak pakbear bila aku bacakan semula resepi aiskrim tu...pakbear yg sudah bertenaga kerana kononnya rajin ber'gym' itu pun menunjukkan ketangkasannya beraksi memukul bancuhan itu secara teori...kehkehkeh...kelajuan 1, kelajuan 2, kelajuan 5...hahaha..tu pakbear kata "Yang, mana lah boleh nak abang jadi tukang mix, boleh tertanggal sendi siku Abang" 

Ekekeke...tak terpikir yg laki ku bukan mesin...makanya kami pun pinjam la mixer tu...hehe

Btw, aiskrim rainbow tu rasanya memeningkan...maklumlah 1st time try, resepi yg aku folo tu suruh letak ovalette satu sudu besau...amik ko..sekali tu rasa berasid je aiskrim tu...hapa punya resepi lah...huhu

So keesokan harinya, aku yang tak puas hati sbb tak dapat menikmati aiskrim yang best, so aku try aiskrim oreo plak...tapi ovalette aku letak satu sudu kecik je..

  
Yang ni menjadi...sodap!!!! 

Wafiy kata rasa macam aiskrim mcdonald...hehe


Bukti kesedapannya, anak2 bearuang bangun pagi2 breakfast aiskrim gitu...hahaha

Ok, itu sahaja buat masa ni...buat aiskrim ni senang je rupanya...kalau anak korang hantu aiskrim macam Waseem elok buat sendiri je...jimat dan bole buat macam2 perisa pilihan kita...pakbear tu dah berangan nak aiskrim keladi la, jagung la....tp perkara pertama kena buat adalah BELI MIXER...hehe

0 comments: