Powered By Blogger

13 December 2013

Shopping buku di Big Bad Wolf 2013

Aku amat suka buku...mataku menjadi terbuntang apabila melihat lautan buku2...pupilku menjadi fixed and dilated, and not reactive to light. Maka rigor mortis kerana fitting akibat buku akan berlaku...haha..korang paham ke? Buat2 paham je la ek..


kalau ke shopping mall yang besar, tak susah orang mahu mencari aku, kerana sudah pasti salah satu tempat persinggahan ku sekiranya masa mengizinkan adalah kedai buku. 

Zaman aku bercinta dengan pakbear dulu bukan zaman henpon, guna public phone dan telefon rumah je time tu... so pernah sekali kami berjanji nak dating di Mahkota Parade Melaka, tapi kami lupa set tempat pertemuan kami nanti, tapi kerana pakbear tahu nafsu ku terhadap buku, maka pakbear sudah mengagak yang aku sudah pasti ada di MPH....ternyata telahan pakbear benar2 belaka..:)

Oleh itu, dengan semangat cinta buku, maka pada 12/12/13 aku telah berangkat pergi ke Big Bad Wolf di MIECC, Mines...last year dah pegi....this year pergi lagi....

Last year puas sudah ku borong buku2 untuk anak2 bearuang....so as planned this year aku ingin memborong lagi...

Tapi kan entah mengapa hati ku tak rasa syok sangat...hehe..

Tapi dalam kurang syiok itu aku berjaya menshoppingkan diri dengan cemerlang jua..

Total aku spent rm230...nampak mcm sikit je kan? Hehe



Buku2 di BBW murah2 sgt...tak percaya? Sila teruskan pembacaan korang ye..

Yang ni khas untuk Wafiy dan Waseem...harga rm60, satu koleksi ni mengandungi 10 Animal books, so setiap satu biji buku hanya rm6, amat murah kan?

Why do? Why do? Bagus untuk kanak2...actually aku pun syok baca...tak abis pun baca semua ni tadi, Wafiy je yg bersungguh2 baca...td Wafiy bagitau sebenarnya elephant can hear using his feet...betul ke? Entahlah...Umi pun tak belek lagi buku pasal elephant tu..:)

Anak2 suka baca...Wafiy dah faham english...so agak mudah untuk dia memahami buku tu...tapi untuk Waseem cukup untuk dia membelek2 gambar yg berwarna warni tu...lagipun Waseem pandai buat ulasan sendiri, so bior dia interpret sendiri isi kandungan buku tu..haha


2 buku comel ni tidak lain tidak bukan untuk puteri hatiku...tepi2 tu kan ada mcm figure2 tu kan..benda tu kita boleh tekan2 dan nanti akan ada sound...Huda suka...


Bukti huda suka.....

Sambil nenen pun nak baca buku...hehe..

Buku ni pun Huda suka...

Di mana ada miau, di situ ada Huda...huda as usual histeria bila dapat tengok Miau...dia tak bagi abang2 dia pegang buku Miau dia ni...hehe


Yang ni pun koleksi macam yg WafiyWaseem punya...harga rm60, dan ada 10 buku di dalamnya...tp yang ni untuk aku lah..


Buku2 yang lain tu bernilai rm5-8 sahaja setiap satu..kecuali yg buku Prince William and Kate tu harganya rm20..:)

Aku tutup entri kali ni dengan gambar cute di bawah..:*


*ramai orang mengeluh anak2 mereka tak suka baca buku, senang je sebenarnya nak galakkan anak membaca...biasakan anak2 dengan buku dari usia dorg kecik2 lagi, dan mak dan bapanya pun perlu lah jadi ulat buku jugak...bukan ulat smartphone ye kawan2!!! Haha..


0 comments: