Powered By Blogger

01 October 2013

Ragam Anak Beruang

Teringat masa mula2 berblog dulu aku menggunakan tagline 'Ragam Pak Beruang' untuk blog aku. Kali ni aku aku nak cerita pasal 'Ragam Anak Beruang'. Huhuhu...

Yelah, entah kenapa anak bujang aku dua ketul ni mcm2 kerenahnya lately. Kuat merajuk, cpt nak marah2, bila minta tolong, ada jee alasannya, malas belajar dan yg paling merisaukan kami adalah kesihatan mereka berdua mmg x konsisten. Mudah nak sakit, demam, sakit perut, mudah nak muntah, lemah2 badan dan kurang selera makan.

Nasib baik Huda ok jee... Aku perasan sejak balik Bandung aritu 2wau ni buat perangai. Maksud aku bukanlah sepanjang masa, tp on n off... Kadang2... Sampai nak pening aku dgn makbear melayannya. Macam2 permintaan, mana2 yg mampu, inshaAllah aku tunaikan... Nak kata kurang perhatian, makbear skrang ni makin banyak juga masa di rumah, kalau terpaksa kerja masa cuti pun kami semua ikut. Aku mmg laa ada je kat umah nie.. Hehehe, dah terlebih perhati plak! Nak kata stress duduk rumah, aku selalu je bawa diorang g jalan2, main2 kat playground. Masakkan makanan yg dirang suka. Ke dah terlebih manja?! Entah laa...

Aku harapkan sindrom nie sementara jee. Mungkin juga masalah kesihatan yg merosot sejak balik Bandung dulu terbawa2 sampai perangai pun turut berubah. Harap2 dah betul2 sihat nanti oklah semula anak2 dedi yg baik, mendengar kata, rajin belajar dan ceria. Kalau ada yang terkhilaf atau terkurang dari dedi dan umi, dedi minta maaf dgn harapan Allah pun terima 'kekurangan' ini dan makbulkan doa dedi supaya anak2 dedi semuanya sihat walafiat dan menjadi anak2 yg baik... Amin!

Sent from my iPhone

1 comments:

fairus said...

ANAK KECIK AKU PUN DAH PANDAI MERAJUK.. BUAT-BUAT MARAH DIA SIAP MENIARAH KAT LANTAI SAMBIL TEKUP MUKA.. :D