Powered By Blogger

02 October 2013

Jadual study Wafiy


Last week, aku yang bertujuan untuk menakut2 kan Wafiy, telah dengan excitednya bagitau Wafiy, "Wafiy, ada kawan umi tu dia buatkan jadual study untuk anak dia, hari2 kena baca buku tau, anak dia sebaya Wafiy tau".....lantas Wafiy dengan semangatnya  "Umi buatlah jadual untuk abang"....hehe..aku ingatkan Wafiy akan merungut2 or akan request taknak ada jadual, taknak baca buku ke..

Tapi itulah Wafiy, memang jenis yg ikut peraturan...rajin baca buku...dan sejak last week, hari2 Wafiy remind aku pasal jadual tu...dan aku yg memang semulajadi merasa ketidakpatutan mempunyai jadual dlm kehidupan ni, agak berat hati nk buat jadual belajar..sebab aku sendiri tak suka ikut jadual...janji aku abiskan study or abiskan keja then jadual2 tu tak perlu...tu pd pendapat aku lah...tapi sebab aku tau Wafiy jenis rajin sooooo....

Inilah hasilnya 


Aku pulak yg stres tengok jadual ni...tapi memang aku pasan anak2 zaman sekarang ni kita sebagai ibubapa memang kena pantau betul2 pelajaran dorg, aktiviti kokurikulum, mengaji...dan tugas jadi Mak dan bapak orang bukan mudah...tapi sebagai Umi yg tak lah rajin mana dan juga pelanggar disiplin tegar, aku taklah strict sangat pada Wafiy. Yg penting dia ada kemahuan belajar, mengaji ok, ada kemahiran taekwondo tu...so kira oklah kot...janji kalaulah suatu hari nanti bila aku dan pakbear dh takde, Wafiy boleh jadi pemimpin utk adik2 dia..insyaAllah..skrg ni hajat yg belum kesampaian adalah hantar Wafiy gi kelas renang dan juga bowling....dh setel down kat Kuching nanti insyaAllah boleh lah start hantar kot...

Untuk Waseem dan Huda pulak tunggu dorg dah at least 6 tahun, baru ktorg akan startkan modul seperti yg Wafiy lalui skrg....

Oh! Sebenarnya, jadual study Wafiy tu aku tak rasa pun untuk Wafiy, tapi lebih pada untuk aku pastikan setiap malam aku or pakbear akan spend masa dengan Wafiy belek2 buku pelajaran dia...dan biasanya bila Wafiy dah bukak buku, makanya Waseem yg kecoh itu pun akan join sekali...baca peter n jane la, iqra' la, anakku la...hehe....



Ok pakbear dan makbear, ingat janji kita....mulai sekarang, segalanya hanya untuk anak2...kita akan buat yg terbaik untuk anak2 kita...dorg dh besar nanti, kita gi Europe tour ye syg!!! Hehehe...





1 comments:

fairus said...

terbaik.. boleh dijadikan rujukan untuk anak aku nanti.. kalau dia taknak ikut, nasib dialah.. hehehe