Powered By Blogger

30 August 2013

Tom...

Saat2 ni air mata aku laju je mengalir...panggillah aku emo, bodoh ke sebab menangis kerana seekor kucing...aku mmg sayang kucing...dulu2 sebelum ada pakbear, kucing lah satu2 makhluk Allah yg aku percaya, yg selalu jd peneman di waktu aku sedih...walaupun kucing2 aku mungkin tak paham sepatah pun apa yg aku cakap tapi dari lirik mata dan miau kucing tu aku dpt rasakan kucing lebih memahami dan menghargai aku dari sesetengah manusia yg tidak berhati perut..

Tom sakit...Tom adalah kucing yg aku mintak pakbear carikan dulu...sbb aku nk sekor kucing jantan yg bulu nya macam arwah Boyot, pujaan hatiku suatu masa dulu...aku selalu rindu boyot...sampai skrg wajah Boyot dan bau 'hangit' Boyot masih segar dlm ingatan aku...pakbear mmg jeles dgn Boyot...sbb Boyot satu2 nya jantan yg penah tido sekatil dan seselimut dgn aku sebelum kawin dgn pakbear..:D...sampai aku mandi dlm toilet pun Boyot setia memerhati dari tepi pintu...hahaha..Boyot, umi miss you...dah 12 tahun Boyot tinggalkan umi tapi Umi masih kdg2 teringat boyot...in fact aku menggelarkan diri aku Umi pada anak2 aku sbb dulu abg ipar aku panggil aku Umi hurairah..abu hurairah kan sahabat Nabi Muhammad yg suka kucing dan kerana aku begitu obses dan seolah2 ada telepathy dgn kucing maka aku pun digelar Umi hurairah...dulu2 aku bahasakan diri aku Umi pd kucing2..bila dh dpt anak, aku pun dh terbiasa dengan panggilan umi tu...sampai abg ipar aku kata nanti anak2 aku konpius samada dorg adik beradik dgn kucing2 aku sbb aku bahasakn diri Umi pada kedua2 nya...

Berbalik pd Tom...semalam Tom masih nampak segar..lompat, jalan..makan nugget (nugget tu mmg favourite Tom)...tapi pagi tadi dia terbuang air besar atas alas kaki ktorg...Tom biasanya tak macam tu, rupanya tu tanda yg dia makin tak sihat...kesian Tom...

Tom, umi, dedi dan abg Wafiy, Waseem dn Huda really love u...sesungguhnya memang benar adakalanya sesuatu tu Allah bagi untuk dipinjam sementara pada kita, untuk menggembirakan kita..dan kemudian Allah ambik balik..Umi dn Dedi jumpa Tom masa Umi baru lepas penat menghadapi exam...umi tak sempat konvo lagi tapi Tom dh nak tinggalkan Umi..Umi sedih...sgt sedih sbb Umi baru rancang nk bawak kita satu famili pindah Kuching...kat sana Umi nk buatkan 'rumah' dua tingkat utk Tom dan Syasha...utk Tom, Syasha dan anak2 korang..tapi tak kesampaian hasrat Umi...

Thanx Tom sbb jadi kucing yg baik dn manja..berbanding Syasha, Tom sgt suka dipeluk2, dicium..Syasha garang macam Umi..tak besh!!! :)

Abg Wafiy pun bila Umi terangkan yg Tom sakit teruk dn akan mati, abg Wafiy senyap je....tapi tak lama lepas tu Abg wafiy lap2 mata dia...bila Umi tnya Wafiy kenapa? Wafiy kata "Mata abg berair sbb abg rasa nk nangis...abg suka Tom"....kesian abg Wafiy...

Selamat ber'istirehat' Tom...Tom akan selalu di dalam hati Umi dan Dedi sekeluarga..we luv u very much...umi janji kita akn jumpa di syurga ye Tom...kalau jumpa Boyot yg hensem tu kirim salam ye..dgn abg Do, Selamet, Nyenyet, Namir, Itam, Belang dan semua lah...Umi betul2 rindu korang semua sbb skrg Umi stres dgn bnyk perkara..kalau korg ada bole Umi ajak main golek2, main lari2 mcm masa Umi kecik2 dulu...umi rindu korg kejutkan Umi bangun pagi dengan jilat hidung Umi, korg yg rajin jilat2 bersihkan kulit Umi....agaknya korg pun ingat Umi kucing agaknya..umi mandi pakai sabun le, bukan pakai air liur korg..:)

umi rindu semua kucing2 umi..


Good bye Tom...:(



0 comments: