Powered By Blogger

23 August 2013

Hari ini hari nervous

Hari ni hari nervous aku...sebab ptg tadi 1st time aku kena present hospital cme...as a pathologist...alone...no back up...no consultant pathologist utk cover aku if aku salah present or tak tau jawab soalan pakar2 dari department lain..


Actually present case utk interdepartment meeting tu dh bread and butter ktorg dari zaman master student lagi...tapi kali ni aku nervous lebih sebab aku macam mewakili jabatan aku..dn present di auditorium hospital Ampang yg besau tu...dihadiri oleh pengarah dan consultant dan pakar2 dari pelbagai department dlm Hospital Ampang tu...

Dan lagi seriau sebab takde senior pathologist yg temankan aku..basically ni lah first time aku pegi present as pakar...dan dilayan dan juga di expect power dan berpengetahuan tinggi macam pakar...org yg introduce aku tadi siap cakap "this is our honoured guest..Dr Najah, pathologist from Serdang"....huhu..memang le aku dh dpt title pakar tu tapi aku ni ilmu seciput je...memang risau kalau2 nanti consultant dari dept lain tnya soalan2 bombastik..

Disebabkan nervous, arini aku dress to kill...hahaha..tulah yg adik2 master student kt hospital ni komen pasal dressing aku hari ni...saje melawa over sbb nk cover diriku yg kurang confident...hehe

Akhirnya setel dah cme aku tadi..present dgn penuh sopan santun...adik master student yg folo aku tadi kasik tabik spring kat aku...dia kata bagus, dan jelas presentation aku tadi...hahaha...Alhamdulillah ya Allah kerana mengurniakan muka confident ni pada aku..dlm hati nervous giler..

Anyway, arini aku pakai kurung moden kain batik kelantan yg aku beli masa abis exam kat HUSM dulu...dan dipadankan dengan tudung Fareeda Khadeeja...hehehe..so aku sendiri perasan mcm cun tadi...;)



Thanx to pakbear yg tolong menggayakan tudung khadeeja ni utk aku...untung dpt laki kreatif ni...hehe

2 comments:

fairus said...

TAHNIAH MAKBEAR.. TAHNIAH JUGAK PADA PAKBEAR KERANA BERSIKAP KREATIF.. HEHEHE

makbear said...

Thanx Fairus..