Powered By Blogger

09 April 2013

Bye 'body'

Lega rasa hati ni setelah selesai exam forensik aku yang aku nanti2kan dengan penuh debaran..penuh ke'stress'an sampai nk telan makanan pun tak rasa....mandi pun macam tak mandi.....huwaaa...huwaaaa.....stres giler wa cakap lu...kdg2 tu meleleh air mata sbb stres sgt...;(
Forensik memanglah satu subjek yang aku tak minat....kalau tau kena posting forensik, aku rasa macam kena dera zahir batin...dari awal2 tahu forensik adalah salah satu minor dalam Mpath histopath ni, aku selalu tpikir sapa lah yg pandai benor include kan forensik sebagai exam...haiyooo...

kenapa aku tak minat forensik? Sebab aku takut hantu sebenarnya..hehehe..logik tak alasan aku? In fact kalau aku buat postmortem aku hnya akan sekilas pandang je muka body tu...just for the purpose of documentation...dan aku selalu jauhkan perasaan kesian lah, sedih lah...sebab kalau aku pikirkan ahli keluarga si mati yg dok tunggu beramai2 kat luar mortuary tu aku mmg kesian...biasanya aku pun takkan pandang2 muka relatives si mati...jalan menonong je...sebab aku tau dorg semua tgh terkejut dn sedih...penah masa counsel relative body Muslim, sedara si mati tu tnya aku "Doktor muslim kan? Doktor rasa sakit tak mayat tu kena bedah? Kalau keluarga doktor, doktor benarkan tak?"...camne nak jawab tu?? Sebab aku tau camne postmortem dijalankan...dan aku penah pesan kat pakbear dn kawan2 aku supaya sentiasa pakai yg dalam dalaman tu cantik2, jgn yg koyak2, comot2 ke sbb semua tu dicatit tau masa postmortem...hehehe..saiz apa, corak apa...kita mana nk tau kita mati bila kan? Kang kalau kena postmortem kang, at least biorlah kita nampak cun bergaya dn hensem walaupun dah mati..;D

Ok...selesai postmortem exam, maka selesai sudah satu adegan 'fear factor' dalam kehidupan aku ni...kalau examiner aku tu Aaron Aziz ok jugak kan??? Hahaha...ke?? Elok dia je jadi body yg aku perlu postmortem kan?? Eheheheheh...mesti jeles pakbear aku nanti...mana bole AA jadi bahan postmortem...kesian dia..anak2 kecik lagi...

Anyway, aku doakan kita semua sihat2 belaka...jalani hidup sihat...sekarang ni banyak nau kes mati mengejut org2 muda umur 20-30an tau...macam2 la punca kematian nya..nk kata dorg gemuk2, tak jugak sebenarnya....in fact ada yg lebih kurus dari pakbear ku yg kiutmiut dn gebus itu...abis master ni aku nk suh pakbear join gym biar tough macam AA...hehehe...boleh kan pakbear ku?...tukar yang one pack jadi 6 pack...i like beary beary much!!!!

Bye uols!!! Aku nk rehat kan otak..esok kena resume semula study untuk major exam aku bulan depan...teruskan usaha Najah!!! Chaiyok chaiyok!!!



2 comments:

isabelle frankly said...

Lepas ni nak pi beli undergarments sexy2 je la.ekekeke.

makbear said...

Hehehe...itulah yg terbaik....maintain cun...tapi kan kalau mati tak payahlah kena postmortem...tak rela aku..