Powered By Blogger

27 April 2013

Majulah Sukan...

Hari ni sebenarnya ada acara yg sgt penting bagi 2 orang anak bujang aku. Pagi tadi Hari Sukan yang boleh dikatakan pertama kalilah bagi Muhammad Waseem. Sebab sblm ni masa di nursery x pernah buat hari sukan, ada konsert aka persembahan2 pentas jee. So kali ni di Taska Vonad ni adalah Sport Day.

Nak diringkaskan citer mula2 tu Waseem mmg xnak participate lansung, Waseem nie kan pemalu orgnya... berbaris pun xnak. Tp lepas dipujuk2 berjayalah juga. Sampai makbear (dgn semangat kesukanan yg cukup tinggi lagi jitu) pun join lah sekali berlari isi air dalam botol! Hahaha... Lawak betul! Nasib baik 2nd acara tu mood dia dah baik dan bertanding dengan sangat cemerlang! Acara bawa pundi kacang sambil melompat gelung. Dapatlah tempat kedua... Jadilah, kalau x nanti kawan2 dpt medal dia x dpt, haru juga nak menjawabnya.... Hikhikhik...

Sekarang tgh tgu Wafiy pula nak grading taekwondo. Baru nak test tukar bengkung kuning. Amacam agak2 boleh berjaya x?! Insha Allah... Tgk level of confident, bengkung hitam pun lepas nih! Hahaha... Aku dah practice dgn Wafiy apa2 yg akan dinilai masa grading test tue, sbb masa sir dgn madam tue ajar akupun catit nota dlm notes iphone aku n rakam video. Sampai boring2 Wafiy tgk aku ulang tayang video tue. :)

Semalam pun masa solat maghrib berjemaah aku saja je baca doa kuat2 Ya Allah Ya Tuhanku, berikanlah kemudahan dan kau kurniakanlah kejayaan dalam semua acara yang disertai oleh Muhammad Wafiy dan Muhammad Waseem... Biar diorang dengar, biar diorang tahu selain dari berusaha, kita pun perlu bertawakal dan berdoa kepada Allah SWT. Wafiy sampai malu2 dgr aku sebut nama dia dalam doa sembahyang. Huhuhu

Ok good luck Wafiy, sekarang dia tgh warming up! Akhir kata majulah sukan untuk keluarga pakbear dan makbear!

Sent from my iPhone

0 comments: