Powered By Blogger

22 April 2013

Wafiy dapat hadiah :D

Hari ni ketika Wafiy balik sekolah, Wafiy dengan bersemangatnya memberitahu aku yang dia dapat hadiah..hadiah sebab di sekolah Wafiy, dia merupakan antara pembaca buku terbanyak..dah habis buku Nilam 1...dan sedang berusaha memenuhkan buku Nilam 2.

Hepi sungguh Wafiy..dia kata tak ramai budak sekolah yang dapat hadiah..baguslah sayang Umi...umi berbangga dengan Wafiy..tadi pun aku dah salam tangan Wafiy dan ucapkan tahniah...dia nampak gembira...bila anak2 gembira, aku pun gembira.

Aku terkilan sebenarnya sebab dah busy2 nak exam ni banyak perkara berkaitan anak2 ni aku terpaksa abaikan...tapi Alhamdulillah..macam mana pun Wafiy dan adik2 sentiasa ada bersama aku..

Anyway, back to Wafiy..aku memang kagum dengan semangat Wafiy yang rajin membaca...tingkah laku dia bila bertemu buku memang sebijik aku...malam2 lampu dah malap pun dia masih rajin membaca buku2 dia...bila melihat Wafiy, aku tersedar sesuatu iaitu minat membaca itu boleh dikatakan kecenderungan genetik..tak payah ajar pun Wafiy mengikut je jiwa ulat buku aku ni..hehehe...Wafiy, umi love you very much...Dah besar nanti baca blog Umi dan Dedi tau...

*gambar aku dan Wafiy tu actually cubaan Wafiy memeluk pinggang aku dari belakang macam pakwe makwe tu...hehehe...pakbear jelesh sebab Wafiy selalu manja2 dengan aku macam tu bila jalan2 gi shopping..;p

1 comments:

fairus said...

BAGUS... MEMBACA JAMBATAN ILMU.