Powered By Blogger

17 January 2006

Ular Jantan

Rumah di kampung dah lama ditinggalkan kosong. Kalau sekali sekala di hujung minggu aku pulang ke sana, baru berkesempatan menjengah. Di keliling rumah, daun-daun berserakan. Lantai kusam dan penuh dengan tah* ayam. Masuk ke dalam rumah pun, hendak bernafas sudah rasa kurang selesa. Berhabuk.

Jadinya minggu lepas kami membuat operasi mengemas. Pembahagian tugas, aku di bahagian luar, adik aku di bahagian dalam dan MakBear di tandas. Bukannya sebab aku tak sayang MakBear sampaikan aku suruh di bersih tandas, tapi sebab tandas yang paling kurang tuagsnya. Lagipun bukannya kotor sangat pun tandas tue. Tapi MakBear taknak.

"OooOOoo.. awak takut ular hijau yang merayap kat pintu tandas dulu kan?, hahahaha"

MakBear takut, di kena sergah dengan ular hijau masa buang air kec*l minggu-minggu lalu. Aku tak sempat pukul sebab dah lari naik ke atas bumbung. Maksudnya sehingga sekarang, ular hijau itu masih selesa bermastautin di ruang atas rumah.

Sudahnya MakBear tak pernah berani nak menggunakan tandas yang satu tue (guna tandas lain, nasib baik ada 2 tandas), kecuali kalau aku temankan. Peliknya kalau aku guna tandas tue tak pernah pulak terjumpa dengan ular hijau.

Sah ular tue ular jantan!

3 comments:

Anonymous said...

kene try ngan adik pulak..ke adik tu pomuan jugak..hehehe

Masy said...

*adik mana lak tu??x phm*

klu ulau tu kecit, jantan laa tu. klu beso sket, tu ulau tinoo..

org kata laa, bukan aku.

hasmn said...

masa me pregnant anak sulung, dengan jayanya telah melangkah sekor ular kapak di anjung rumah. almaklumlah mata rabun. kufikirkan tali apa duduk atas bendul. nasib baik tak pegi intai dekat2. pelik sebab gerak-gerak.

kus semangat. tok kata nasib baik tak patuk. kalau tak memang jalan!