Powered By Blogger

06 January 2006

Hepi Besday!

Sebuah entri tertangguh.

Seperti semua sedia maklum, 4 Jan aritue adalah besday MakBear. Aku dah merancang surprise untuk dia. Walaupun MakBear pernah beritahu aku yang dia tak kisah aku meraikan tarikah penting itu bersama dia atau tidak atau membelikan hadiah yang mahal-mahal, cukup sekadar ucapan 'selamat hari lahir' dan doa yang baik-baik. Namun, sebagai lelaki, apatah lagi tahun ini kali pertama kami menempuhinya sebagai suami-isteri, aku mesti lakukan sesuatu. Setidak-tidaknya lebih baik dari tahun lepas (tahun lepas aku hadiahkan di rantai emas).

3 Jan 2006 //80.30pm
MakBear on-call malam nie. Aku ke Secret Recipe untuk menempah kek dan juga survey hadiah untuk MakBear. Aku tahu sudah agak terlewat, tapi hambatan masa menyebabkan aku terpaksa mencuri-curi peluang yang ada. Aku tempah kek coklat yang apa ntah namanya tue. Luarnya coklat dan dalamnya lapisan coklat dan coklat putih.

//10.30pm
Mengadap komputer. Aku sedang usahakan satu projek video khas untuk MakBear. Harap boleh siap menjelang petang besok.

//11.59pm
Call MakBear ucapkan hepi besday.

4 Jan 2006//12.00pm
Sepatutnya aku ambil kek tengahari nie dan juga beli hadiah. Memang dah kritikal sangat nie. Harap adalah sesuatu yang berkenan di hati supaya senang aku tak payah menjelajah ke 2 3 tempat. YES! Aku dah jumpa apa yang dicari. Sangat praktikal dan sweet. Bagi aku laaa... Aku angkut hadiah tue terus bayar, tak payah pakai troli. Hehehe. Beratnyaa! Ambik kek.. fussss terus balik rumah hantar kek masuk dalam frige.

//1.00pm
MakBear call kata nak balik. Suruh jemput. Aik kata tak balik lunch. Kantoi laa surprise camnie kalau dia tahu aku ada beli hadiah untuk dia. Pergi hospital jemput MakBear dan terus balik rumah. Rahsia 'surprise' tersimpan baik dalam bonet kereta.

//2.00pm
Hantar MakBear pergi kerja balik (aku tak boleh pergi keje lagi sebab projek tak setel lagi!). Lepas hantar MakBear, balik rumah balik untuk hantar kek dan hadiah. Bincang dengan adik untuk memastikan perjalanan projek.

//5.00pm
Jemput MakBear balik. Aku buat macam takde apa-apa. MakBear pun macam tak kisah jee. Dalam kereta aku tanya, ada tak kawan-kawan keje yang wish hepi besday. Dia kata ada, cam gitu-gitu je laaa. Sampai rumah aku buka pintu... SURPRISE!!

p/s: Apa yang surprise? Tunggu aku upload gambar dulu.. Bersambung.

'Features -add-image' kat blogspot nie macam hampeh! Asik tak jadi jee bila aku nak up (tue yang lambat tue). Last-last aku up kat fotopages jelah.


6 comments:

Anonymous said...

haiyyaa...buat suspen je ko nih..cepat2 gitau ape yg surprise tuuuu..huhu

Anonymous said...

:D

langsat

Masy said...

sungguh gerak hati aku jarang mengelentong aku..

i knew it! i knew it! *adiah tu*

pasni leh aa aku jadik bomoh..ekekkee..

Yatt said...

hepi besday tuk mak bear
hheehh lambat dah wish nye..

Anonymous said...

hepi belated besday..best tak adiah besday ko..
Bagus betol Pak Bear neh kan Mak Bear?

ayobkelubi said...

i wish i can do that video to my lovely queen.

ohhhh thee bear.would u teach me then?.

:D