Powered By Blogger

27 January 2006

Hari Bersejarah Yang Bersejarah

Amir Zaqwan namanya..

Bayi yang seberat 2.8kg nie dah tak sabar-sabar untuk melihat dunia! Tak sabar hendak berkawan dengan Adam Syahmi.

Amir tahu neneknya nak balik haji pada 21 Januari, dia dah keluar dulu 2 hari awal (19 Januari 2006) menyebabkan mak aku di Tanah Suci tak sabar-sabar nak balik untuk menatap wajah-wajah 2 cucunya.

Aku ingat dah cukup bersejarahlah nie dapat 2 orang anak buah lelaki dalam tak sampai 2 minggu! Tapi rupanya mak dan ayah aku lagi mencatat sejarah apabila penerbangan kembali ke tanah air hampir 5 kali ditunda atas sebab-sebab yang tak dapat dikenal pasti! Dramatik sungguh..

Aku yang sepatutnya jadi tukang jemput mak ayah aku juga terpaksa 'mendramatikkan diri' apabila dipaksa menelefon Pusat Gerakan Tabung Haji beberapa kali untuk mengesahkan masa ketibaannya. Dari sepatutnya pada 21 Jan jam 5.00am ke 23 Jan jam 1.30a.! Tak ke jauh tunda tarikhnya? Sampaikan kenduri kesyukuran kami ditunda 2 kali dan akhirnya terpaksa buat juga pada 22 Jan walaupun insan-insan yang 'nak disyukurkan' tue tak jejak pun kaki di Malysia! Bersejarah tue..

"Balik dululah yee.. tunggu pengantinnya tak sampai-sampai lagi", orang-orang kampung mengusik nakal.

Sudahnya pada zohor 23 Jan tue buat lagi sekali kenduri syukur dan doa selamat. Takpelah, janji semuanya selamat sampai dan mak bapak aku berada dalam keadaan sihat walafiat.

Suka betul mak ayah aku bila disambut oleh 2 orang cucu sulung. Mak aku kata, rombongan yang sama kepulangannya dengan mak aku semua dah tau mak aku tak sabar melihat cucu bila pulang ke Malaysia. Sudahnya bila Tabung Haji asyik tunda jee penerbangan, semua bersorak.. "Alahai, kesian cucu nak tunggu neneknya lama tak sampai-sampai!".

Begitulah kecohnya bila nenek dan cucu tak sabar nak bertemu! Tapi jangan salah paham yee.. Amir Zaqwan tue anak sulung abang aku (yang sanding sama dengan aku aritue). Pada siapa yang dah lupa, Adam Syahmi tue pulak anak sulung adik perempuan aku. Anak aku?? Coming soooonnn!!! :)

Tak mainlah keluar beramai-ramai nie! Hehehehe

6 comments:

Masy said...

tak main aa kuar beramai2..hahaha..

betul2..nanti anak ko kurang kasih syg nenek ngan atuk sbb kungsi2 dgn cucu2 lain..kekekeke..

*da pikir nama anak ke? ;)

coklat~vanilla said...

huhu...aku dulu pon kuar beramai2.
sepupu aku bln 1, aku bln 7 n soang lagi bulan 10.mmg kena share ponnn...:(

coklat~vanilla said...

tapi yg bestnya..aku soang ja pompuan.so tokwan (atuk) aku sayang aku lebih skit arrr...:)

~nanina~ said...

harap-harap anak PB nanti girl la pulak ekk..untung la kalau girl sbb dah ada dua org bodyguard lebih jaga dia nanti, hehehee

~nanina~ said...

..dua org bodyguargd 'boleh' bukan lebih..hehehee..salah taip daaa..

Chika Chika said...

nampak gayanya... tgh musim kumpul baby kat pemli PB nih...