Powered By Blogger

20 June 2005

Pisau Rambo

Di sebuah tapak perkhemahan telah berlangsung Perkhemahan Kadet-Kadet Polis peringkat Negeri selama 7 hari 6 malam.

Perkhemahan seumpama ini sangat menitik beratkan keselamatan, kebersihan, disiplin dan ketepatan masa. Hendak dijadikan cerita, ada satu kumpulan nie telah melakukan kesilapan kerana terlupa menyimpan semula dengan baik 'pisau rambo' selepas menggunakannya semasa memasak.

Pisau rambo yang terbiar di tanah itu dijumpai oleh kem komandan dan beliau sangat marah dengan penemuan ini kerana kemalangan mungkin boleh berlaku disebabkan kelalaian kecil seperti ini. Kerana terlalu marah, seluruh ahli kumpulan telah dipanggil.

Kem komandan : Saya sangat kecewa kerana semasa lawatan saya ke khemah tadi saya telah terjumpa pisau ini di atas tanah, bersepah! (sambil mengunjukkan pisau berkenaan) Saya hendak tahu siapa yang bertanggungjawab melakukan perkara ini?!
Ahli-ahli kumpulan : (Terdiam saling berpandangan antara satu sama lain)
Kem komandan : Baik mengaku sahaja sebab tuan punya pisau ini memang bodoh kerana mengukirkan namanya di pisau ini tapi masih tidak mahu mengaku! Baik tampil ke hadapan atau saya akan sebutkan nama beliau dan beliau akan didenda dengan teruk!
Ahli-ahli kumpulan : (Masih lagi membisu dengan seribu kemusykilan di hati)
Kem komandan : Ohh taknak mengaku yeee.. baiklah saya akan panggil nama beliau sekarang. STAINLESS STELL STEEL sila ke hadapan!!!

0 comments: