Powered By Blogger

09 June 2005

'Househusband'

*Sebuah Entri Tertangguh
Aiseh, apa lagi nak masak malam nie? Bila dah berseorangan nie malaslah pulak nak masak-masak. Kalau berdua tue adalah mood nak masak bersama-sama.

Kalau tak kena gayanya, malam nie aku tidur dengan perut yang hanya terisi dengan 2 keping roti dengan sebiji telur mata kerbau dan sos cili Maggi yang aku makan petang tadi. Alhamdulillah masih lagi mampu menggoreng telur dan minum air masak buat pembasah tekak. Bukannya tiada kedai makan, kat belakang rumah aku nie aje, tapi maklumlah Mak Beruang on-call hari nie membawa bersamanya semangat dan kedrat aku. Selain dari mengemas rumah dan membasuh baju, masaku banyak terluang dengan menonton televisyen. Malas nak masak, malas nak tanak nasi. Makan sorang-sorang tak best!


Takkan nak masak mee goreng juga macam aritue? Hurmmm..

Jam di dinding sudah 12.30 malam, ingat nak tidur terus tapi perut berkeroncong minta diisi. Bergolek aku dari katil melangkah menuruni tangga ke dapur.


Yess.. ada roti dan tuna!

Cukuplah untuk malam ini. Besok aku tidak keseorangan lagi. Mak Beruang tak on-call. Yeah-yeah!!
----------
Jangan salah faham dengan entri aku nie. Bukannya aku nak mengadu, bukannya aku nak minta simpati. Aku bahagia dengan kehidupan yang aku kecapi sekarang. Biarlah aku ditinggalkan berseorangan pun selalu-selalu, senyuman yang terukir di sebalik wajahnya yang lesu setiap kali Mak Beruang pulang dari kerja meluruhkan terus perasaan kesunyian dan kebosananku. Kerana aku tahu ada insan yang lebih letih dan lebih banyak berkorban dari aku. Hal ehwal rumah nie biarlah aku yang uruskan selagi aku termampu. Kerna kukasih, kerna kusayang... Akulah 'HOUSEHUSBAND'mu. WacCchhaaAaa!!

0 comments: