Powered By Blogger

22 June 2005

Hitam

Aku teringat pada suatu petang semasa kami balik rumah mak abah di Selandar. Ketika itu kami (aku dan MakBeruang) baru nak masuk ke laman rumah tetapi kereta agak sukar hendak dipandu masuk kerana ada sebuah lori 1 tan yang menghalang sedikit laluan. Aku cuba juga pandu perlahan-lahan akhirnya lepas juga.

Dalam rumah aku bertanya kepada abah..
Aku: Lori siapa tu bah?
Abah: Lori budak india tu, dia ambik daun pokok nangka kita nak buat jual ke Zoo Melaka (agaknya buat diberi haiwan makan kot).
Aku: OoooOOoooo..

Biasanya, bila sampai rumah nie aku terus melilau cari kucing kesayangan. Nak peluk-peluk nak cium-cium. Aku panggil namanya di depan, senyap. Aku ke belakang rumah, aku jerit namanya..
"Hitammm, hitamm!!"

Sekali india daun nangka tue lalu daa.. (dengan sarat mengangkut daun nangka)!!
"Ops!!" (mampos dia ingat nanti aku kutuk dia!)

"Hitammm, hitam! miauuuu.. miauu!!"
Aku kena tambah efeks kucing supaya india daun nangka tue tak salah faham.
[ikon YM bersiul-siul]

0 comments: