Powered By Blogger

22 March 2014

Wafiy dah Green belt :)

Sebenarnya sejak awal tahun hari tu kedua2 Wau kami iaitu Wafiy dan Waseem telah mengikuti kelas taekwondo di sekolah kebangsaan Wafiy.

Waseem dibenarkan turut serta kerana dia mempunyai abang di sekolah tu..kalau ikut umur memang Waseem belum cukup syarat lagi, tapi kerana Waseem yang offer diri nak belajar..so kami masukkan je lah dia dalam kelas tu...at least dia ada aktiviti berfaedah nak buat setiap hujung minggu..:)

Akan tetapi, sedikit malang, sistem pembelajaran kelas taekwondo di sekolah itu tidak sebagus dan seefektif kelas taekwondo Wafiy di Bangi dulu...sebenarnya sudah berkali2 pakbear menyuarakan rasa tidak hati dengan mutu pengajaran Sir kat sekolah tu, tapi kerana tahap kesabaran pakbear yang tinggi dan juga kerana bukan aku yang menemani anak2 setiap kali kelas so rungutan pakbear aku abaikan...

Sampailah pada suatu hari, ketika itu pakbear pegi course di KL, dan aku menggantikan pakbear menemani anak2 ke kelas Taekwondo, makanya aku yang memang selalu berhati suam2 kuku ini terus menggelegak panas apabila melihat cara Sir di situ mengajar...sangat sambil lewa...sangat tidak serius...tinggal esok nya Wafiy nak grading, Sir yang mengajar langsung tidak mengajar Wafiy step yang akan diuji untuk grading keesokan harinya...
So, kerana itulah agaknya ditakdirkan aku yang datang pada hari itu, setelah menunjukkan wajah agak bengis dan tidak puas hati, barulah Sir terbabit mengajar Wafiy step yang perlu...
Dan nasib baik Wafiy jenis yang cepat pick up dan bermotivasi tinggi...walaupun baru diajar sehari sebelum dan tidak cukup praktis, esoknya ketika grading Wafiy berjaya dengan jayanya...


Maka dapatlah Wafiy green belt ni...:D

Oleh itu, kerana mak bearuang ni dah hangat...makanya aku dan pakbear mengambil keputusan untuk menukarkan Wafiy dan Waseem ke training centre yang lebih bagus. Sebenarnya oleh company/pusat latihan yg sama cuma latihan nya dibuat di tempat yang lebih sesuai utk training dan Sir nya nampak lebih serius. Bayaran lebih mahal sedikit tapi kami berpendapat lebih elok belajar betul2 dari bayar murah tapi pengajarnya kurang serius mengajar...

Kami risaukan Waseem sebenarnya, takut kerana bimbingan yang salah, Waseem hilang minat dan tidak dapat menyerap skil yang betul...huhu..

Itulah kisah anak2 bearuang ni belajar taekwondo di Kuching...kerana sudah biasa dengan pengurusan TYC yang profesional di Bangi, kami rasa kurang syok dengan latihan main2 di sini...

Hari tu ada plan juga nak hantar Waseem kelas swimming, tapi aku tergezut beruk tengok cikgu 'swimming' kat sini...Aduhai!!! Pakbear ku lagi tough rasanya...hehehe...tengoklah nanti kalau aku jumpa cikgu swimming yang meyakinkan, aku akan hantar Waseem belajar swimming pulak..:)

*eh! Asik anak2 je belajar swimming, aku ni bila entah nak pandai kontrol pernafasan masa swimming, pakbear kata better aku tak payah belajar swimming sebab atas darat pun aku biasa lemas sebab lubang hidung kecik nau...kalau masuk pool,terus tertutup lubang hidung aku...hahaha


0 comments: