Powered By Blogger

28 November 2005

Naik Haji

Si Polan: Orang cakap tak elok pergi naik Haji masa muda-muda.
Aku: Kenapa pulak?
Si Polan: Yelah, kalau pergi muda-muda nanti balik buat dosa balik. Kalau akak, dah tua-tua nanti lagi elok kalau pergi.

"Huh?! Kau pasti umur kau akan panjang sampai kau tua?! Lupakah kau rezeki, ajal dan maut tue di tanganNya. Kau bercakap macam kafirun!", kan bagus kalau aku boleh luahkan kata-kata nie pada si polan itu.

p/s: MAAF, aku benci tahap dewa pada 'si polan'.

4 comments:

Anonymous said...

ihik.. selemah2 iman... kita tegur lam ati je laa ye.. hu hu hu..

Anonymous said...

kaksiti, betull betull..

Masy said...

klu aku, mesti aku ckp.
tp xlah ayat yg last skali tu.hehe.

Anonymous said...

memang yer pun. kalau muda duit dah cukup nak pegi haji, tandanya duit banyak! So bagila duit anda tadi kepada orang dah tuer gile tapi tetap takder duit nak pegi haji. Orang Nabi Muhamad tu secara hypothesisnyer hidup 50-70 tahun (ada hadis pun). Pastu la kalau orang yang jenis benci orang tahap dewa tu, baikla tak yah pegi dulu. G la cuci hati ke liver ker dulu.