Powered By Blogger

21 November 2005

Cerita Jiwa Kacau

Aku ada banyak cerita nak tulis, tapi aku tangguhkan dulu sebab aku nak tulis cerita nie.

Sekarang sedang sibuk dengan Majlis Raja-raja di Melaka. Aku merangkap sebagai pemandu profesional yang boleh memandu semua jenis kenderaan darat kecuali keretapi dilantik sebagai ahlil-logistik bagi jawatankuasa cenderamata.

Kusangka apabila diberikan kunci Honda Odyssey dan juga kredit kad buat mengisi minyak penuh-penuh dah cukup menggirangkan aku, rupanya kedatangan buku Jiwa Kacau yang hampir 2 minggu aku tunggu dari Nett lebih menggirangkan.

Sekarang nie, aku di persimpangan samada mahu menjalankan tugas aku sebagai ahlil-logistik tadi ataupun cabut kaki ke tempat tersembunyi bagi menikmati Jiwa Kacau idaman. Aku terpaksa memilih untuk bertanggungjawab melaksanakan amanah yang telah diamanahkan kepada aku ataupun mengikut kata setan untuk mengulau melempiaskan nafsu jiwa kacau aku?

Aku pilih jalan mudah. Aku ambik Jiwa Kacau lalu memasukkannya ke dalam kocek aku dan mula memasukkan barang-barang ke dalam Odyssey. Mungkin aku boleh curi-curi masa ketika menunggu traffic light bertukar warna merah ke hijau.

0 comments: