Powered By Blogger

13 September 2005

'Tendon Hammer' ~ Realiti Kehidupan

Ini adalah kisah sepasang suami isteri di suatu pagi.

Di hadapan cermin besar yang terdapat di bilik mereka, si suami sedang bersisir rambut dan merapikan pakaian. Si isteri hanya memerhati kemudiannya berkata:
Isteri: Abang nie kan kalau ada orang lain menyamar jadi Abang pun, saya tau beza mana satu Abang yang asli mana satu Abang yang palsu.
Suami: Errr, macam mana?
Isteri: Alaa, saya tengok jee camner cara dia merapikan diri di hadapan cermin. Kalau siap berposing-posing, pusing kiri, pusing kanan, 'konpem' lah abang tue!
Suami: Hahaha, hey ramailah orang yang buat macam tue. Taklah 'significant' sangat.
Isteri: Alaa, susah-susah saya bagi jee 'tendon-hammer'. Saya taulah dia tue betul Abang atau tidak.
Suami: Erkkkk, kantoi!! (Hampeh)


(Si suami ada satu gelagat luar biasa yang istimewa apabila bermain-main dengan 'tendon-hammer'!. Pantang tue, tak boleh jumpa.)

Suami: Alaaa, abistue kalau orang yang menyamar tue sebenarnya hensom macam Brad Pitt?
Isteri: Kalau macam Brad Pitt, saya mengeaku jee dia suami saya walaupun dia tak kenal 'tendon-hammer'.

Suami: Cissss!! (Hampeh lagi)

P/s: 'Tendon-hammer' adalah satu alat yang digunakan oleh para doktor untuk menguji kepala lutut.

0 comments: