Powered By Blogger

28 September 2005

Menantu Taukeh

Sekarang nie aku dah menjadi usahawan kecil-kecilan menjual kerepek-kerepek/jajan dekat pejabat. "Nak besarkan anak-anak..", kata aku pada peminat setia jajan di pejabat. Biasanya laku, dengan bantuan pelajar praktikal aku yang telah aku lantik sebagai 'sales director', dalam seminggu hampir 30 paket 'sapan'!

Kerepek-kerepek tue aku tak buat sendiri dan sesungguhnya juga bukan MakBear yang buat sebab dia ada banyak keje lain yang nak hadap (di samping untuk membelai dan mengulit aku, hehehe). 'Supplier' aku adalah mak mertua aku sendiri. Selang 2 3 hari sekali mesti call tanya perkembangan bisnes.

Memandangkan mak mertua aku dan jadi 'tokan' besar sekarang nie, maka tatkala aku bersalaman dengan dia aritu aku panggil dia taukeh! Dia tergelak sambil marah-marah manja kat aku; sebab panggil dia taukeh, auuww!!

Makanya jadilah aku menantu taukeh. :)

0 comments: