Powered By Blogger

20 September 2005

Beli Ketenangan

Sekarang ini dah gila dengan hobi baru. Bulan lepas beli akuarium bersaiz sederhana, beli ikan, beli 'filter-pump' dan aksesori yang lain, ranap rm250.

Semalam merengek-rengak pada MakBear, mintak akuarium 6 segi pulak. Konon nak bela ikan eksotik kaler-kaler 'striking' cam kat Langkawi Underwater World dulu. Bila dah dapat, baru lena tidur malam sebab dah letih leka mengadap dari pukul 8 sampai pukul 12.

Pagi nie, MakBear menyarankan supaya aku beli baju kemeja baru. Sebab baju-baju yang ada dia dah boring tengok. Aku cakap tak payah, membazir. Bajunya elok- elok lagi.

"Ooooo... beli akurium semalam sampai beratus-ratus tue takpe, tak membazir ke?", MakBear pulang paku buah keras.

"Tue takpe, itu membeli ketenangan namanya, saya beli ketenangan untuk diri saya sendiri yang berharga ratusan ringgit", aku cepat-cepat angkat kaki sebelum kena jeling dengan MakBear.

0 comments: