Powered By Blogger

09 September 2005

Gangguan

Lewat tengahari tadi, semasa aku dan Mak Bear keluar dari rumah hendak ke kereta untuk ke tempat kerja, aku telah disapa awek rumah sebelah:
Awek sebelah: "Pak Bear! Pak Bear!"

Uish, terkejut beruang aku ada awek penggil nama aku. Aku jenguk, rupanya awek Wanda, awek Maya dan awek EL (Three Musketeers)! Diorang ada rehearsal konvo arinie. Aku senyum sambil merapu meraban kontrol gelabah. Aku tanya jee apa-apa soalan yang terlintas di fikiran aku masa tue.
Awek Wanda: Najah mana?

Berlakulah sesi suaikenal sebab si Wanda memang tak pernah jumpa Mak Bear. Lepas tue aku dapat satu soalan bernas dari awek Wanda:
Awek Wanda: Kenapa dengan blog hang Pak Bear?
Aku: Errr.. Hehehe, semalam baru apdet. (Menyeringai..)
Awek Wanda: Wah, dah kawin nie susah tul hang nak apdet Pak Bear.
Aku: Aku bukan taknak apdet, aku diganggu aaaa.. ada 'gangguan' yang telah menghalang aku dari apdet blog. Sambil menjeling kat Mak Bear.
Mak Bear, awek Wanda, awek Maya & awek EL: Cehhhh.. ye laa tue!!

P/s: Boleh tak aku guna jawapan 'gangguan' nie sebagai alasan sebab aku tak apdet blog?!

0 comments: