Powered By Blogger

31 August 2014

Perpustakaan mini Bear family di Kch

Tadaaaa....



Inilah perpustakaan mini kami sekeluarga di Kuching ni...ianya juga berfungsi sebagai bilik solat..


Ada notice board yg dah cemomot anak2 bear gunakan...kejap lukis, kejap conteng, kejap padam...


Meja cantik ni milik Huda, sempena hadiah birthday Huda yg ke 2...
Sebelah tu meja Wafiy dan Waseem, kami beli di Ikea...dh bertahun2 usianya...


Koleksi buku Wafiy dan Waseem, ada banyak lagi tapi dah bersepah2, ada di meja bawah, ada di tepi katil kami, ada di atas katil anak2...



Komik Wafiy...



Buku2 aku...actually buku aku pun banyak lagi di rumah Mak di kampung...yang aku bawa ni buku2 yg aku sayang...:)

Aku kan ulat buku, jadi ke mana ku pergi pun pasti aku amat teruja utk membuat satu perpustakaan kecil utk anak2...teringat masa kanak2 dulu, di rumah kami ada satu rak buku khas Abah buat untuk kami...simple je rak tu, tapi kesan jangka panjang utk anak2 berkekalan...sorg kakak aku kerja Librarian di sebuah IPTA...timbalan ketua pustakawan okeh, bukan pustakawan biasa2...hehe..kalau korg pegi rumah dia mesti rasa berada di library...buku kat rumah pun siap ada sistem katalog...haha

Sikap suka membaca ni kan bukan sahaja diterap pada kami yg anak2, tetapi cucu2 aka anak2 buah aku yg kita nampak gonjeng2 pun suka membaca...
Cara memupuk semangat membaca mudah je...bila atuk nenek rajin membaca sampai ke cucu cicit pun akan rajin membaca..:)

Ok...itu je...babai...aku masih mengira bajet untuk membeli bean bag di library kecik kami ni..hehe


0 comments: