Powered By Blogger

05 August 2014

Rahsia ke'kurus'an aku

Musim raya ni ramai yg tegur aku nampak sgt kurus...


Eh! Ini gmbr makwe pakbear yg lagi sorang..yg boolat ni konpem2 la ikut genetik pakbear..hehe

Gambar aku yg ni,

Eh! Baru pasan aku takde gambar posing sorang2 time raya kali ni...ada je pakbear nk menyelit sekali..cis!!


Hehe


Ok, jom sambung story...gmbr2 td tu saje je nk tunjuk kt korang koleksi tudung baru aku...kehkehkeh..

Hmmm...aku actly taklah suka sgt bila org tegur aku kurus...sbb aku rasa kurus itu kurang menawan...haha

Lalu aku pun bertanya pd pakar kaji tubuh badan isterinya iaitu pakbear...:p

Pakbear kata "entahlah yang, abg rasa mungkin dorg kata ayg kurus sbb dorg compare saiz badan dorg dgn ayg kot"

Kahkahkah...

Ada yg bertanya "stress keja ke?"

Hmmm...aku suka keja aku skrg, bole berblog lagi time break..hehe..

Ada yg mendakwa "ni mesti bear buli!"

Hmmm...kalau ye pun kena buli korang jgn risau aku tak makan, sbb hobi aku adalah makan...lagipun bukan pakbear buli aku, aku yg buli jiwa raga dia...hehehe

So aku pun berfikir, cmne aku boleh kurus eh?

Korang nk tau cara kurus dgn mudah?

Ni aku rasa adalah sebab2 nya kenapa aku kurus...

1) aku masih menyusukan Huda walaupun Huda dah 2yrs++, semua anak2 aku fully breastfeed, sbb itulah aku tak sempat membesar...haha..semua zat anak2 bear serap..

2) aku jarang makan in between main meals...mksdnya aku tak makan jajan2, keropok2, kerepek2...wpun aku suka makan, tp aku hnya suka makan nasi dan lauk pauk..maklumlah aku org kampung...kalau di sana sini org dok boikot MCD, aku dgn bangga boleh kata "La...aku dr lahir mmg tak makan mcd, aku kenal mcd pun sbb pakbear peminat setia...tp bila dh kawin dgn aku lama2 aku berjaya menghakis minat dia pd fastfood...:)

3) aku suka makan super pedas, korg tau tak makanan pedas boleh burn calori kita dengan cepat...tp mb korg ada yg tak sesuai dgn cara makan pedas ni sbb kang perut korang cedera plak...aku ni lain sbb dr kecik dh menganggap cili padi itu sebahagian dari kehidupanku...no cili padi, no umpphhh!! Hehe

4) aku suka minum teh o...wpun ikut kajian kalau nk meningkatkan metabolism, kita perlu minum green tea, tp aku terpikir agaknya teh biasa pun ada efek boleh kuruskan badan kot...sukati aku je buat teori sendiri...

Ok..tu je lah tips aku, aku actly agak risau takut aku kurus sbb berpenyakit...tp since mak aku pun selim melim je smpi skrg, so aku menganggap mungkin aku juga kurus kerana faktor keturunan...



Kecik je mak aku..oh! Korg mesti pelik apsal aku putih, mak aku kulit sawo matang..aku actly folo rupa Arwah Abah aku...org kampung kata, muka aku ni org tak payah perkenalkan pun, org kg dh tau konpem2 anak bapak aku...Huda pun ada org kata iras Arwah Abah...:)

Btw, yg tudung hitam tu maid mak aku, glamer tak? Aku belikan dia tudung ala Fareeda, excited dia..hehe

Yg serba biru tu, kakak ipar aku..:)

Ok dh abis tunjuk gmbr...kesimpulannya...Tak kisahlah apa faktor pun yg penting aku kurus!! Org lain byr beribu2 nk kurus, so dh dpt bdn kurus ni, syukur je lah Najah oi!!! Kesian pakbear je lah, dpt wife selim je...tp aku yakin dn seyakin2nya pakbear memang takkan suka kalau aku gemuk, sbb pantang perut aku buncit skek, dia dh komplen...takjub nau le tu tengok wife comel dia ni buncit skek...kehkehkeh...

3 comments:

isabelle said...

Kemampuan membuncit tu akan lebih dikagumi kalo time ada isi (baby). Hehe.
laki aku suka aku gemok skit..dia kata comel kalo ada perut sikit. Haha. Nak bg balanced dgn dia lettew

Masy said...

untungnye kurus..huhuhuhuh

fairus said...

Ingatkan Pak Bear yang tulis tadi...