Powered By Blogger

28 June 2014

Wafiy Waseem @ MPH Geronimo Stilton 10th anniversary celebration

Pada cuti sekolah yg lepas, 2wau kami telah dilibatkan oleh aku dalam program 10th Anniversary Geronimo Stilton celebration di MPH The Spring, Kuching


Program 2 jam sahaja

Geronimo Stilton tu seekor tikus detektif...Wafiy dan aku peminat buku cerita Si tikus ni, so tatkala melihat poster program tu, aku dengan bersemangatnya mendaftarkan Wafiy dan Waseem untuk program tu...saja untuk menggalakkan 2 wau kami ni bergaul dengan kawan2 dari latar belakang berbeza...lagipun biasanya program sebegini, anak2 melayu tak ramai join...so biarlah wafiy dan waseem belajar mengenali rakan2 1 Malaysia

Anak2 kami memang jenis tidak outspoken, tidak agresif seperti anak org lain...actually dengan menggalakkan dorg join program camni memang membantu social skill dorg..

Ini terbukti pada Wafiy...sekarang Wafiy dah tak takut naik pentas, dah berani offer diri untuk pelbagai aktiviti...

So, skrg kami sedang train Waseem pulak..

Aku dan pakbear sebenarnya pelik kenapa anak2 kami pemalu..sedangkan kami dulu adalah jaguh di kampung masing2...hehe..nasib baik aku tak sekampung dgn pakbear dulu, kalau tak mesti aku dan dia musuh ketat..huh!!


Gambar kurang sharp...kelihatan 2 wau kami yg malu2 tikus...


Muka nervous!! Kalau kat rumah dialah hero, tiba kt tempat orang, terus menikus...:)


Wafiy group Benjamin....Wafiy ni jenis confident dah sekarang...hasil usaha aku dn pakbear mengajar dia semangat jati diri dan percaya pada diri...kita redah apa sahaja...itu motto hidup kami...hehe


Waseem grup Trap...ayu je muka anak bujang aku ni...haha

Benjamin dan Trap adalah kawan Geronimo...:)

Acara pertama meniup belon



Masukkan dalam baju kawan hingga kembung!! Hehe

Grup Waseem dan moderator nya

Next, jalan kepit span yg diumpamakan keju...celebration tikus kan? 




Acara passing gelang getah



Acara rebut meja


At the end, juara nya grup Wafiy...yeay!!!! Dapat potong kek...




Wafiy terima hadiah..



Waseem yg kemalu maluan sampai ke sudah...aiyo!!! Camne ek anak2 bangsa Cina boleh aktif dan tidak pemalu? Anak2 melayu biasanya takut2 je...tulah yg aku nk kikis dari anak2 aku..huhu


Hadiah macam2, ada kaler pensel, ada set mewarna, ada set alat matematik, ada macam2 lah..kira berbaloi la join program ni, selain menggalakkan anak2 aktif, dorg pun dpt hadiah...join pun free je...:)


Aku tumpang tido kt bahu tough pakbear...letih jugak berdiri 2 jam...

Btw, kat sini lah ada org dok ingat Wafiy dan Waseem tu adik2 aku...kakak tu terkejut bila aku kata 2 wau tu anak aku..hehe


Ok..chow!!!

0 comments: