Powered By Blogger

25 April 2014

Huda si Penyepah tegar


Percaya tak si cantik manis gendut ini adalah penyumbang utama tahap sepahnya rumah kami....

Orang kata kalau girl akan suka kemas, rajin tolong kemas...

Tapi aku dan pakbear perhatikan tahap kekemasan anak2 kami semakin merosot dari yg no1 ke no3...hehehe...Dan kami bernasib baik kerana Wafiy memang pengemas jugak orangnya, bukanlah Wafiy tidak menyepah langsung tapi Wafiy rajin juga mengemas dan rajin juga menceceh pd adik2 nya kalau rumah bersepah sangat...

Petang tadi aku balik rumah...


Buku berselerak kat atas karpet


Mainan kecik2 bersepah atas lantai...botol air pun ada...kdg2 botol air tu boleh ghaib 2-3hari dan hanya ditemui bila aku nk vacum bawah meja, bawah sofa...sabor je le...

Eh! Pasan tak Dayang tu? Dia tgh lepak selepas menenenkan baby2 Meow...letih agaknya menjaga anak2 so kdg2 Dayang suka lepak depan TV dgn ktorg..:)


Beruang, Meow, Abu dan Elmo terdampar dilanggar lori...hehe

Ni belum campur lagi dgn lantai yg penuh kesan makanan kena lenyek...dan belum campur lagi dengan saki baki tepung pisang goreng dalam bilik buku kami di tingkat atas...

Adoi lah!! Korang tau sapa Culpritnya???


Si Manja kesayangan Dedi ni lah...

Huhuhu...aku lately ni sbb dinasihatkan oleh pakbear agar berehat selepas pulang kerja, lantaran aku diserang sakit pinggang teruk last wk kerana mengemas rumah dengan rajinnya so sejak itu aku dh kurang mengemas rumah...aku plan bila weekend baru aku nk kemas betul2...hari2 biasa sukatilah Huda dan abang2 nya nk sepah camne...

Tapi korang tahu tak apa jadi???

Sekali tu pakbear yang tak boleh tahan tengok rumah yg bersepah...so dia lah kemas...kihkihkih...ha!! Tulah, bila saya dah stop mengemas baru pasan rumah ni bersepah kan pakbear?? 

Umi dan Huda sedang gelakkan Dedi...kihkihkih...

Jangan marah Dedi, we luv u

1 comments:

pakbear said...

ciss!!! :P