Powered By Blogger

07 April 2014

Cooking class Wafiy & Waseem


Weekend seminggu lepas ketika aku sibuk belajar membuat pizza sebenarnya 2 pakwe hensem aku ni pegi "Cooking class" organized by playground yang ada di shopping mall "The Spring" kat Kuching ni...kami dapat invitation sebab kami member playground ni..haha..bnyk2 kelab, kelab playground jugak yg kami aktif :)

Sebenarnya 2 wau kami ni memang dh kerap ber'cooking class' dengan aku kat rumah..aku rasa bila dorg dah besar nanti kalau aku suruh pergi kedai beli barang2 dapur dan buat kek/kuih mesti dah pandai dah 2 budak hensem ni..hehe...

So, motif kami hantar mereka ke kelas ni bukan untuk belajar masak sangat tp lebih untuk belajar berkomunikasi dengan bangsa lain..sbb kat kelas tu ramai Chinese aku tengok..instructor/chef pun cakap omputeh..so saja nak biasakan wafiy dan waseem dengan suasana berbilang bangsa dan bahasa yg berbeza...tapi memang kami respek la Waseem tu sebab walaupun baru 5 tahun tapi dah boleh follow order..dan behave dalam kelas..hehe

So kali ni kita layan gambar je la eh...

Wafiy yang senyum cover gigi sebab dah rompong...hehehe

Setiap kali tengok gambar ni kan aku ada rasa sedih sikit sebab masa dorg nak pegi kelas ni aku sedang sibuk buat pizza aku sendiri so tak wish good luck ke cium ke 2 orang kekasih hati aku ni..lepas2 ni taknak dah ikut sgt mood masak aku ni...tulah penat nau buat pizza sendiri sampai terlupa anak itu lebih utama..:)




Ramai non Malay je...aku selalu pelik kenapa mak bapak Malay jarang nak involve kan anak2 dalam aktiviti camni? Kalau kat KL of course la sbb mak bapak educated so macam2 kelas la anak masuk...tapi tempat macam Melaka dan Kuching ni pun agak kurang parents overexcited macam aku dn pakbear..hehe

Ada chef jemputan

Gambar Wafiy dan Waseem in action tak banyak sebab parents tak dibenarkan masuk dalam classroom..kami lepak tepi2 tingkap je..lepas tu sambung lepak kat Kluang Station..hehe..

Oh ye! Aku dtg lewat sikit masa tu sebab dok tunggu pizza aku siap masak...so bila pizza aku dah siap baru aku datang dan bawak bekal pizza aku tu pd pakbear....hehe..

Anak2 belajar decorate pizza dan cupcake...gambar yg ok takde sebab kami kelam kabut nak mengejar waktu...dah pukul 6+...kat Kuching azan Maghrib awal..before 7pm

Huda main playground...budak comel ni dah pandai juga tolong umi masak dan decorate Donut topping...hehehe...patut aku suruh Huda join kelas tu sekali..:)

Ok..Adios!! Sekian sahaja laporan dari aku yang sedang menunggu pakbear pick up aku kat hospital..pakbear lupa yg dia kena ambik aku petang ni...sebab pagi tadi dia yang hantar....betapa lah aku dah  kurang comel..pakbear boleh lupa nk ambik aku...huhuhu..

2 comments:

fairus said...

BAGUSNYA ADA AKTIVITI MACAM NI..

Maria Qiptiyah said...

sibuk sangat berenang dlm pool getah kot sampai lupa. heheheh