Powered By Blogger

10 November 2013

Legoland & JB trip Mei 2013


Assalamualaikum...aku tak boleh tdo malam ni sebab tadi Huda mood tak baik...melayan dia tengok kartun dan akhirnya pukul 2.30 pagi tadi baru dia lena...

Dan aku pulak tiba2 rasa nak tulis entri pasal trip ktorg ke Legoland JB bulan Mei lepas...lama gaban dah...baru aku perasan yang ktorg takde entri pasal pegi Legoland ni..hihi..atas dasar mahukan blog ni hidup hingga ke anak cucu jadi aku rasa entri Legoland ni sgt penting untuk anak2 aku mengimbau kembali kenangan kami di sana...

Disebabkan otak aku pun dah nak shut down so kita layan gambar je lah eh..

Sampai2 je pose dulu...sebelum semua org mengamuk..hehe



Wafiy di driving school...keta yg ni khas utk kanak2 yg dh agak matang macam Wafiy



Yang ni untuk kanak2 yang belum mumaiyiz...hehe..cikai sikit la...tapi masih syiok..




Aku dah ada driver peribadi...hehehe



Pakbear dan anak2 main bomba bomba...FIRE! FIRE! Peluh2 pakwe aku..

Ni baby care...kita boleh berehat bersama baby2 kita di dalam ni...ada aircond, facilities utk buat susu anak, utk bagi baby makan, ada toilet dan ada 3 rooms bertirai utk ibu2 yang nak breastfeeding...ada kisah sbnrnya kat baby room ni...aku menangkap seorang staf Legoland tido dalam one of the room for breastfeeding tu...disebabkan dia tdo kat bilik tu so aku terpaksa bf Huda di ruang legar je...geram aku...aku snap gambar minah yang tido terbongkang tu dan aku email ke pihak Legoland time2 tu jugak...dorg pun dah reply dan mintak maaf..huhu..nama je tempat gah tapi kalau dh pekerja nya org takde sivik, tempat yg bagus pun boleh drop..

Seterusnya adalah gambar pakwe2 aku yg hensem2 di mata ku...ada yg berkenan? Sila ambil no giliran ye..ramai ni anak2 dara dh book pakwe2 ni...hehe..kriteria menantu aku senang je...aku nk menantu yang kerja cikgu sekolah rendah...:D








Ada sesetengah games dorg akan suruh kita ukur ketinggian anak kita dulu...cukup or sampai ke tahap ketinggian yg ditetapkan baru bole main game tu...so ada lah beberapa kali Waseem tak dpt masuk main...kesian anak Umi..nanti Waseem dh besar lagi kita pegi lagi...:)

Castle ni bagi aku biasa2 je lah. Castle disneyland Hong Kong lagi extravaganza la...uwaaaa!! I miss HK disneyland...


Aku tak naik menatang ni sbb aku gerenti akan mabuk sepanjang minggu kalau naik dia ni...


Main Lego pulak


Hip hip hurray!!


Kesayangan ku...


Busuk wooo!!


Bye Legoland...


Anak2, tengok le Dedi korang ni...ish ish ish!


Kami juga ke Zoo Johor keesokan harinya, setelah kechiwa mendapat tahu Muzium Johor tutup for renovation until next year...sedih dan terkilan tau...aku teringin sgt nk masuk Muzium Johor tu..


Aku hilangkan kesedihan dengan naik paddle boat...


Masjid yang cantik di atas bukit..sesuai untuk merawat hati yang duka lara...

Bye JB...:)

2 comments:

Siti Munirah said...

Bestnya pegi legoland.

fairus said...

HUH LEGOLAND.. MACAM BEST JER.. MACAM BEST JER.. BELUM BERKESEMPATAN KE SANA..