Powered By Blogger

10 November 2013

Syasha dah jadi Mama

Tengah malam semalam secara rasminya aku menjadi nenek kucing buat yang ke berapa puluh kali nya..hehe

Aku dulu dlm sejarah pernah ada sampai 13 ekor kucing di rumah mak aku kat kampung tu...masa tu aku masih bujang trang tang tang...takde komitmen, masa free utk diri sendiri sgt banyak..so selain daripada membelek diri sendiri, aku juga membelek kucing2 aku dari hujung hidung ke hujung ekor..syok ooo dulu2...aku dh macam Mak kucing...setiap masa dgn kucing..makan, mandi, tido, solat, ngaji..ada je kucing duduk di tepi2 aku...baca buku pun kucing temankan...dorg le yg rajin meng'geget' pensel dan pen aku sampai berlubang2...tapi takpe sayang, umi suka..hehe..pensel lobang2 tu lah penguat semangat umi time exam..:)

Ok, sebelum aku tersasar lebih jauh dari tajuk, bercakap pasal Syasha..smlm dia memang mengiau ngiau tanpa henti..yg ajaibnya mmg baru je 2 hari lepas aku tergerak hati nk bawak balik kotak2 kat stor lab aku tu..org dok usik aku katanya aku dh tak sabar nk pindah Sarawak, tapi aku menjawab dengan yakin "Kucing aku nak beranak la, tengah tunggu hari je.." Hehe..tak sangka masin mulut aku...aku katakan pada pakbear itulah instinct seorang Umi kucing seperti aku..dpt rasa yg Syasha akan bersalin very2 soon...

So di kala Syasha mengiau sana sini tu, aku pun ambikkan lah kotak yg aku ambik kat lab tu, aku letakkan suratkhabar, then letak baju2 lama pakbear..dah siap alaskan semua aku pun memberi tunjuk ajar kepada Syasha cara2 beranak di dalam itu..hehe..

Syasha pun macam paham2 je tu lah bilik bersalin dia...dia adalah cubaan nk menyelit masuk almari ktorg tapi lepas tu dia kembali semula ke kotak tadi..:)

Oh ye!! Malam semalam pakbear main badminton..jadi aku ni agak rimas la jugak bila Syasha mengiau2 je..sampai Waseem pun cakap kat Syasha.."Syasha ni nak beranak, pegi lah beranak..janganlah kacau ktorg tengah main train ni"...hehe..si Waseem pun dh rimas....

Tapi kan Syasha masih restless sampai la Wafiy dan Waseem dh tertido kepenatan main train Thomas...dan hinggalah pakbear balik di malam yg sudah gulap gulita itu

Disebabkan Syasha mengiau je, so pakbear yg baru pulang tu meng'offer' Syasha wetfood favourite Syasha dan surprisingly Syasha hanya memandang pakbear sebelah mata..hihi..dia tak datang langsung kt pakbear..

Pastu kan, tak lama pastu aku yg sedang bergolekkan di atas toto depan tv tiba2 terbau busuk macam bau tahi kucing..dan aku mati2 menuduh pakbear yg berbau busuk itu sbb sblm pakbear balik, rumah ktorg harum je..hihi.. Setelah gagal memaksa pakbear yg berpeluh2 dan kepam setelah penat bermain badminton itu mandi, aku pun mencari la punca bau busuk tu...

La..rupanya Syasha terberak atas toto yg aku golek2 tu...hampeh ko Syasha, nasib baik aku tak terkena yak ko...

Aku pun dh semakin mengesyaki yg Syasha dh nak beranak sbb Syasha tak penah berak merata ni...

Dan dulu masa aku nk lahirkan Waseem pun simptom aku adalah diarrhea..:)

Pastu setelah mengemas toto yg dh busuk tu, aku pun suruh pakbear cari Syasha kat mana..pakbear ku yg masih berbau kepam itu pun menjengah dlm kotak yg aku sediakan tadi...pastu pakbear keluar dari bilik yg aku letak kotak tu dengan muka excited..

Pakbear: "Yang, abg rasa Syasha dah pecah air ketuban la"...

hahahaha..kelakau kelakau...aku gelakkan pakbear...

Aku: "Camne abg tau air ketuban Syasha dah pecah?"

Pakbear: "Sebab abg tengok paper yg Ayang buat alas tu dh basah"

Logik alasan pakwe ku itu...

Tak lama pastu pakbear yg masih excited jenguk Syasha lagi...

Pakbear: "Yang, abg dengar bunyi baby meow"...

Aku: "Ha!! Ye ke??!! Berapa ekor dah bang?"

Pakbear: "jap..ha..baru sekor...hitam legam yang"...

Dan selepas itu dan selepasnya aku dan pakbear pun asik ulang alik tengok cucu2 kami tu...

Sebelum tdo kami tengok ada 3...semua hitam...hehe

Bangun pagi tengok lagi...

Ha...ada pun sekor yg hitam putih...

Welcome to the world cucu2 Umi dan Dedi...tak sabar tunggu korang main lari2...hehe..skrg ni korang nenen lah dulu sampai gumuks ye..Muahhss!!!


1 comments:

Unknown said...

Saya dulu siap tunggu snowy saya beranak. Tolong tarikkan n kemaskan karung ketuban tu dari blok muka anak kucing.. hehe..