Powered By Blogger

19 November 2013

Jalan Jalan cari haiwan (Zoo Negara)

Malam ni bagi memuaskan nafsu nak berblog aku ni, aku nak share gambar2 masa kitorang pegi Zoo Negara
2 minggu lepas..


Kenapa Zoo? Entahlah..aku rasa memang sejak beranak pinak ni, at least setahun sekali ktorg mesti pegi Zoo..samada Zoo Melaka or Zoo Negara...lama2 aku pun dah hafal selok belok dan semak samun dalam Zoo tu..hehe

Dulu2 masa sebelum kawin dgn pakbear pun kitorg rajin gi zoo sbb kononnya nak melawat sedara mara pakbear dalam tu so of course la bila dh ada anak pakbear nk bawak anak2 balik kampung kan? Haha

Tapi trip kali ni memang matlamatnya adalah untuk tengok tahap ke'obses'an Huda pada binatang....sbb ktorg perasan Huda amat suka benda2 comel dan berbulu tidak kira haiwan hidup mahu pun yang memang kiok sejak lahir...

Kelihatan aku berposing bersama dua orang bodyguard hensem aku...masa ni tgh tunggu tram, terpaksa naik tram sebab hujan lebat hari tu....punah harapan ku nk berjalan santai sambil merangkul lengan tough pakbear..kehkehkeh..

Kelihatan di sini Huda bersama pemuja nya iaitu pakbear yg setia menjaga dan melindungi anak dara kesayangan walaupun dh letih tunggu tram yg tak sampai2...

Ktorg dh naik tram..eh!! Tolong! Tolong! Ada nampak tak lelaki hensem tough memakai baju biru? Uwaaaa!!! Laki saya tak naik tram sekali...

Ha!! Ada pun pakwe hensem pakai baju biru ni...terima kasih ye haiwan2 sekalian yang menemukan pakwe saya ni, dia memang selalu hilang bila masuk Zoo ni, jumpa ramai sedaralah katakan, banyak nk dibualkan...:p

Ni mak ghimau...badan maintain slim je walaupun sudah beranak dua...:)

Ni anak kepada Mak ghimau di atas, aku tengok dah macam Wafiy dan Waseem, main je, berguling sana, bergasak sini...patutlah mak dorg ni kurus macam aku jugak..haha

Ni ghimau putih, disyakki sekor ghimau betina berdasarkan kecerahan kulit dan renungan seksi mata nya..hehehe..

Dua ekor ghimau ni sebenarnya baru lepas main lari2..dari air muka nampak macam masih kanak2...muka notti dan penuh tipu muslihat..haha



Gmbr aku lagi dan anak2 bearuang

Huda sedang melambai2 mesra kenalan barunya..

Pakbear kata dia suka gambar ni sbb cute...mesti sbb ada aku dalam gambar ni kan sbb tu pakbear kata cute..hehe

Ktorg menonton Animal show..perasan tak Wafiy macam tengah menggigit sesuatu dgn semangatnya? Hehe..itu adalah roti keras kejung yg ktorg bawak dari rumah..camne ntah boleh jd kejung camtu...time ni dh lapar, so sumbat je lah apa yg ada dulu..

Pandai dia ni...

Si Binturong sedang menunjukkan kekuatan ekornya ketika bergayut...

Aku rasa aku boleh buat camni...maklumlah hidung ferrari kan pakbear? ;p

Budak burung ni sesat jalan...patutnya show dia last sekali tapi dia dh terdatang awal...kihkihkih...

Dah habis Animal show, kita makan pulak

So boleh balik dah...


#eh! Aku baru perasan aku tak jumpa langsung bear...konon datang nk jumpa sedara, tapi asik jumpa ghimau je...Pakbear, camne awak bawak sy balik kampung awak ni? Kita dah salah rumah ni...ish! Ish! Ish!


0 comments: