Powered By Blogger

31 December 2012

Percutian Tergezut - Colmar Tropicale


Actually percutian di Colmar Tropicale Bukit Tinggi ni adalah percutian tgezut..hehe..tgezut sbb ktorg terasa nk gi bcuti pastu belek2 booking.com kuar gmbr bangunan Colmar yg ala2 french village ni...terus jatuh cinta..dn bila tau tmpt ni just 45min dr kl, aku pun dgn segera book hotel ni...book ari ahad malam, utk penginapan jumaat akn dtg tu..hehe..book dgn syoknya smpi tak pasan rupanya mahal gak kos nya...

Ktorg book 3 hari 2 malam...wpun bila baca review kt internet, ramai yg kata gi setengah jam pun dh abis jalan bkt tinggi ni, tp bdasarkn experience melancong dolu2, aku tau aku dn hubby adalah org yg suka enjoy the holiday...x suka kelam kabut....especially dgn anak2 kecik ni..biar puas enjoy baru balik..

Hotel ni bagi aku sesuai utk org honeymoon sbb bole romantikus berdua2an di tmpt yg indah permai ni.. utk family yg ada anak kecik pun ok sbb:
(1) bilik ada yg ada ala2 apartment, dgn one bedroom or 2 bedroom..so bole bwk keluarga ramai2..
(2) ada game area utk kanak2, tp nk main kena beli token
(3) ada swimming pool, anak2 aku kalu kata gi hotel je mmg cari swimming pool
(4) ruang yg luas kt walkway dia, so anak2 bole blari sesuka hati dorg smpi penat
(5) ada spa utk pompuan2 comel mcm aku..hihi....
(6) ada tmpt main snuker 
(7) restoran bnyk, sediakn ongkosnya sahaja...
(8) tmpt cantik sesuai utk photographer tegar mcm suamiku yg tcinta
(9) mlm ada mini show akrobatik dr China dn jugak clown...anak2 aku suka..

Di samping lepak kat Colmar yg cantik ni, kita bole bwk anak2 gi animal park yg ada rusa, rabbit, hamster, donkey etc...anak2 bole bg makan rabbit pastu naik donkey...

Dh abis kat animal park, ktorg gi Japanese garden...mcm nk tcabut nyawa panjat bukit ke atas tu...kalu org ada sakit jantung aku x galakkn naik...tadi masa panjat bukit tu pun aku dh bkira2 kot ler ada pakcik makcik yg collapse aku nk kn buat cpr plak..Japanese garden ni cantik la gak...kt bole borrow kimono utk posing2..siap ada satu kimono tu mcm corak langsir rmh mak aku...kehkehkeh....ada Tatami spa gak kt atas tu....

Aku disebabkn dh kepenatan thp gaban slps panjat bukit tu so smpi je aku terus cari tmpt lepak...so ada satu rmh jepun comel yg aku conquer dr awal smpi akhir..org nk masuk pondok tu pun ramai2 yg malu2 sbb aku dh buat mcm pondok sendiri...siap susukn Huda lagi...Pak bear dok busy mcari angle2 menarik utk amik gambau..Wafiy dn Waseem busy tgk ikan kat kolam dn main lompat2 antara batu..




In summary *cheh!! Blatih tulis esei utk exam nanti* Colmar tropicale best!!!

0 comments: