Powered By Blogger

31 December 2012

Entri Pertamaku...

Salam... Entri pertamaku.

Tadaaa...kt warm up ber'blog' semula (untuk pakbear huhuhu) dan percubaan pertama untuk aku dgn gmbr2 bilik anak aku....actually aku yg over'excited' nk hias bilik ni...anak2 dah besar, bilik dh x muat..;p

Ktorg dh merayau mencari perabot yg bersesuaian dn yg agak2 bkenan di hati...so akhirnya ktorg rs perabot Ikea is the best!!! Mmg ler org kata mahal, tp sbnrnya kalu kita survey betul2, harga actually lebih kurang sama je dgn harga perabot kat kedai tepi2 jalan tu...lain lah kalu kita mmg tak kisah beli yg jenis perabot 'serbuk kayu'...yg pakai 2-3bulan dh nk rabak...huhuhu...aku tobat beli perabot murah2 ni....serik..

Pengalaman beli perabot yg ntahapahapa kat Nilai dulu menyebabkn ktorg rasa better beli di Ikea. Dorg pun bole deliver dn assemble terus kat rmh kita..sediakn ongkosnya sahaja..


 ikut plan Wafiy yg akn tdo atas, waseem di bawah tapi plan berubah sbb waseem yg slalu blagak incik bosh bkeras nk tdo atas..
Storage box ni amat memikat hati aku, colourful dn bole mengajar anak2 utk jadi org yg organized. Setiap mainan akn masuk box ikut kategori masing2..thomas train satu box, thomas accesories satu box, keta2 mainan satu box, playdough satu box , megablock satu box and etc... 
So far wafiy dn waseem paham fungsi setiap box..dn phm setiap kali nk tdo mlm kena kemas kecuali incik Thomas n friend yg kalu dh dipasang dgn segala rel bagai tak perlu dibukak utk jangka masa 2-3hari..sbb aku dn pak bear pun syok nk main sama...hehe

cermin ni cermin suka suki namanya...aku yg suka jugak..anak2 x kisah pun sbnrnya...hehe..
Abg wafiy request bedak, sikat, minyak rambut, lotion dia sume kn complete. Dia dh pandai meng'hensem'kan diri..org ada makwe 6 org la katakan..hehe

Pak bear kononnya nk buat tema Cars dlm bilik ni...mahal ooo tikar Cars ni..tp nmpk lasting...

Incik Abu dn Mama Barney...always together forever

Sekian report psl bilik anak2 bujang aku....nanti bila Huda comel dh besar, umi nk buat bilik princess plak...yeah!!!

0 comments: