Powered By Blogger

31 December 2012

Medela Freestyle Best


Knp medela fs best?

1) Bole double pumping so produktiviti mmg meningkat bbanding single pumping je
2) Very soft suction, so nipple x sakit masa pam
3) Handsfree: bole pasang sume strap2 dia tu pastu tekan on dn terus pam. Sambil tu kt bole makan, main fesbuk, baca buku, drive keta. Hahaha..seriously aku pam masa driving sbb setiap hari aku amik masa 1jam+ utk aku smpi rmh, dr buang masa dlm jem, baik aku pam sambil drive..bahaya ke? Ntah..aku rs ok je, jgn le merempit masa driving..dn make sure le cover2 skek diri tu, jgn smpi org sblh keta kita pasan kita tgh pam..hehe.
Di samping tu, memandangkn keja aku as trainee pathologist so aku keja mengadap mikroskop baca slide..kalu slide blambak giler aku bole pam sambil baca slide provided takde lelaki di bilik aku keja tu....jimat masa kan? Pam sambil buat keja..x pyh tnggu lunch break baru nk gi surau pam susu
4) Ada pelbagai intensity kekuatan pumping dia, so kalu rs suka lg kuat pumping, just tmbh le intensity dia
5) Sbb dia double pumping so kt bole convert jadi single pumping jugak, sblh direct feeding, sblh pam, so bole tambah stok susu
6) bateri dia rechargeable dn tahan lama...bole tahan up to 1wk slps sekali full charging...so basically tak payah nk pikir nk beli bateri ke, cari tmpt plug elektrik ke..

Untuk anak pertama dn kedua dulu aku pakai breast pump Tolly joy dgn Pureen je, susu mmg bnyk gak tp dgn Medela fs ni stok susu lagi bnyk, dn aku lebih rajin pam sbb anytime aku bole pam...

Medela fs mmg mahal skek..kalu kat kedai bole mencecah rm1899 per set, tapi kalu beli melalui agen bole dpt as low as rm1300+, tp bila beli dgn agen sometimes waranti takde..so tawakal je lah..aku pakai yg takde waranti, Alhamdulillah so far so good...

Psl mahal tu, aku rs bagi pompuan la kan, dr tetiap bulan shopping handbag, tudung, baju, kasut la kalu korg save rm150 sebulan dr time korg baru tau preggy pun korg dh bole simpan rm1350 utk 9 bulan pastu tambah la skek dgn duit hsbnd, duit bonus sume insyaallah cukup..lgpun kalu kita bg anak kita formula milk pun kos nye mahal gak..

1 comments:

~ rainbow ~ said...

Medela fs memang bestla kak najah tak rugi beli. Nga rawat patient kat klinik pun boleh pumkan. Bukan perasan pun. Hehe..