Powered By Blogger

30 December 2012

Bear is Back (again! hehehe...)

Catatan-catatan usang di blog ini seringkali menggamit perhatian makbear aka najah aka isteriku untuk menggalakkanku kembali berblog. Sejujurnya perkara ini telah beberapa kali disuarakan kepada aku namun atas kesibukanku pada waktu itu, cadangan itu hanya berlalu seperti di angin lalu. Chewahh!! Hehehe

Entah kenapa, gesaan makbear untuk kesekian kalinya supaya aku berblog semula pada aaaawaaallll pagi tanggal 29 Disember 2012 telah mengetuk pintu hatiku untuk membuka semula blog yang telah lama terdiam ini. Dalam kegelapan itu, aku tersenyum2 sendirian membaca entri sendiri. Seakan tak percaya aku pernah mempunyai blog dan akupun memang pernah sangat aktif dalam satu komuniti blogger yang agak mahsyur pada suatu ketika dulu dengan nickname pakbear. Hikhikhik... Perasaan perasan sungguh aku ni!

Tapi memang betul apa, sampai sekarang ukhwah yang sedia ada itu kami telah lanjutkan ke FB pula. Walaupun tak seramai dan semeriah seperti dulu tapi pertalian yang telah sekian lama terjalin itu menyebabkan kami saling menginggati antara satu sama lain, bahkan sering juga kami mengusik dan bertanya khabar di FB.

Ok, PAUSE!

Sekarang ini kisah baru, kisah sekarang dan akan datang. Dalam terang-terangan (bukan diam2) aku tengok makbear (yang terchenta) aku nie memang ada bakat nak berblog. Kalau membebel dia memang sangat expert, so dari dia membebel2 tapi xde orang dengar (kecuali aku yang selalunya masuk telinga kanan, keluar telinga kiri... hehehe.. jangan mare aaaa...) aku rasa (dan dia pun rasa), elok aku dan dia berblog semula. Seikhlasnya, bukan untuk meraih follower atau 'likers' macam di FB tu, tapi lebih sebagai jurnal harian kami untuk rujukan dan kenang2an di masa hadapan. Macam blog macam zaman dedolu. Back to basic katanya... Tapi kalau ada yang nak baca pun, sudi2kan lah membacanya... :)

Aku dah invite makbear sebagai co-author bagi blog aku nie. Dah banyak dah entri dia suruh aku uploadkan. Hahaha tunggu!!!

0 comments: