Powered By Blogger

27 December 2005

Matawang Luar Negara

Semalam ke sebuah pasaraya besar di Melaka untuk membeli beberapa keperluan harian. Setelah memilih barang yang dikehendaki, kami beratur di kaunter pembayaran.

Jumlahnya sekian banyak..

Bila aku serahkan sejumlah wang (untuk membayar), cashier di situ membuat muka sangsi sambil memulangkan semula sekeping not RM1 kepada aku. Ingatkan kami disyaki menggunakan wang palsu, rupanya kami menggunakan not ini:












Hampehkan diorang nie? Boleh tak kalian bagitau aku, apa motif mereka berbuat demikian? Nampak sangat kaya betul orang nie. Ke aku yang salah guna duit matawang luar negara grunge dan anarchy?

5 comments:

Chika Chika said...

1 grunge = baper RM?

13 anarchy = berapa dolar US?

miahahahaha.... ni la namanya seni kekayaan. har har har... tak baikan buat duit camni. Sgt tak bertamadun dan tak ada manners.

Tok Rimau said...

Depa nak jadi Gabenor Bank Negara. Tengah dok praktis signature atas duit. ha ha ha

Anonymous said...

ini lah nilai seni nama nye
mueheheh

Anonymous said...

duit yg aku dapat pulak, ada yang gatai tangan pi tambah janggut kat sultan, siap letak jambang ala-ala osama laden lagi. siyott jerrr

-selendangbiru-

Anonymous said...

kalau ko nak tukar,ko pi bank negara pastu pi kaunter depan,derang leh tukarkan,tapikan pk balek takat singgit nye pasal ko sampai kene pi bank negara?leceh gak tu