Powered By Blogger

30 May 2005

Kecilnya Dunia

Semasa majlis perkahwinan aku di rumah Najah pada 30 April lalu, aku telah terjumpa dengan sahabat yang dah lama tak jumpa semenjak tingkatan 4. Beliau nie satu sekolah dengan aku sehingga tingkatan 3 kemudian dia pindah sekolah. Ke MRSM mungkin dan kami pernah sekelas masa tingkatan 2.

Dia datang bersama dengan 2 3 orang kawan Najah yang lain. Mula-mula aku tak perasan dia, aku bersalaman dengan dia sama seperti aku salam kawan-kawan Najah yang lain. Tapi bila aku terpandangkan senyuman senget dia tue, tiba-tiba aku rasa aku seperti pernah mengenali tuan punya tubuh di depan aku tue. Rupanya dia adalah tunang kepada kawan Najah. Alahai kecilnya dunia!

Beliau kini bekerja sebagai Jurutera dan khabarnya akan menamatkan zaman bujang pada bulan 7 nie.

Semalam pula aku ke kenduri kahwin sepupu belah Najah. Pada mulanya aku takde idea langsung rumah siapa yang kami akan pergi nie. Yang aku tau, mempelai yang diraikan itu adalah anak kepada makcik Najah maksudnya pangkat sepupu kepada Najah.

Bila tiba di kenduri semalam, jenuhlah aku dibawa melawat dari meja ke meja. Maklumlah, aku nie 'orang baru', jadi kenalah berkenal-kenalan dengan sedara-mara Najah. Sampailah aku berjumpa dengan pasangan mempelai, rupa-rupanya si lelaki adalah bekas junior aku semasa sekolah menengah dulu! Paptutlah macam kenal. Boleh dikatakan kami nie baiklah jugak semasa sekolah dulu sebab aku PKP 2 dan begitu juga dia.

Aku tumpang gembira sebab sahabat aku tue sudahpun berjaya mendirikan rumah tangga seperti aku. Aku lebih gembira apabila mengenangkan dia bakal menjadi saudara rapat aku dan aku salam dia buat kali kedua untuk itu! Welcome to the club my friend!!

0 comments: