Powered By Blogger

17 May 2005

Hari Sabtu/Santai

*Entah kenapa sekarang nie entri aku mesti 2 3 hari lewat dari hari sepatutnya. Mungkin aku masih belum mampu mengejar lagi hari-hariku yang semakin cepat berlalu?
+++

Menjadi kebiasaan bagi aku, bila tiba hari Sabtu aku suka bekerja sambil bersantai. Aku tak suka nak 'pressure' diri aku dengan bebanan kerja yang sememangnya sambil bebila pun takkan selesai. Aku akan buat mana yang termampu, dan apabila dah takde mood nak bekerja aku akan layan berchatting (ngan bebeudak GJ) ataupun 'surf internet' (selalunya aku chatting petang-petang jee, waktu nak balik kerja).

Nak dijadikan cerita, ada seorang pegawai nie (aku namakan En.M) yang dah berminggu-minggu serahkan satu kerja untuk aku yang belum aku siapkan (maaf En.M bukannya saya berniat hendak melewat-lewatkan kerja En.M tue, tapi kadang-kadang saya perlu dahulukan kerja-kerja lain yang lebih penting).

Kebetulan pada suatu pagi Sabtu tue, masa aku dan 'kehilangan angin' nak bekerja, baru online YM. Tiba-tiba dia datang ke meja aku. Tak sempat mengelak! Maka terkantoilah aku di pagi yang syahdu itu pabila beliau melihatkan perangai anak buahnya yang kiut nie sedang asyik berYM!
En.M : Astaga Afzal, daripada U berYM nie, baik U siapkan kerja I tu. Boleh I tunjukkan pada bos next week.
Aku : Alaa, rilekslah En.M. Hari nie kan hari Sabtu. Kasi laa saya rehat-rehat sikit. Nanti saya sambunglah kerja saya. (Buat muka sedih)
En.M : Ohh, kalau hari Sabtu boleh rehat-rehat, boleh YM-YM yee?
Aku : 'Sigh!'
En.M : Sukahati awaklah Afzal. Ehh mana si Casey (penghantar surat khabar) nie tak sampai-sampai lagi?! Selalunya waktu-waktu nie dah ada.
Aku : Hurmm, diapun tengah berYM kot!! (Kasilah can, hari nie kan hari Sabtu)

0 comments: