Powered By Blogger

21 May 2005

Elemen Kelakar

Bila hidup bersama nie, kalau tiada elemen kelakar menggelitik jiwa rasa macam kurang manis perhubungan itu. Bagi aku, sekali-sekala suntikan tonik kelakar nie perlu untuk menceriakan kehidupan. Walaupun kadang-kadang lawak yang kita buat tue 'lawak kotor', tapi sebenarnya part yang tue lah yang paling manis untuk dikenang.
+++

Santai ketika berbaringan sambil menonton tv, 'mak beruang' ajak bergurau dengan memicit hidung kompot aku sambil mengutuk-ngutuk manja. Aku selamba jee menerima kutukan yang sama sekali ada asasnya tue.

Bila dah kena picit hidung tue, rasa macam best jugak kalau aku boleh sakat mak beruang nie. Kebetulan 'modal' pulak dah ada. Apa lagi!
Pak Beruang : Yang, cuba picit hidung abang macam tadi.
Mak Beruang : Alaaa, ngadalah abang nie! Nah. (Sambil memicit hidung aku sekali lagi)
Pak Beruang : ProoOOoootTT!!

Muahahaha, dah kena! Dah kena! Mak Beruang tarik muka terperanjat campur geram. Bertubi-tubi aku kena debik dengan Mak Beruang.

Cukuplah rasanya 'tonik' nie sampai setahun 2 lagi. Pasnie jangan buat lagi. Nanti dari kelakar orang jadi menyampah. Mungkin 2 3 tahun lagi bolehlah aku guna balik skil picit hidung sambil mengeluarkan angin dalam badan ataupun yang sewaktu dengannya.

0 comments: