Powered By Blogger

14 May 2005

Cerita BEAR!

Mak aku patut bersyukur sebab dikurniakan 3 orang anak lelaki yang sihat dan sempurna.
Mak aku patut bersyukur sebab dikurniakan anak-anak lelaki yang comel dan kiut. Kulit putih, rambut lurus dan mata agak-agak sepet macam orang Cina.
Mak aku patut bersyukur kerana anak-anak lelakinya pandai belajar dan menjadi seorang yang berguna.
Mak aku patut bersyukur kerana anak-anak lelakinya besar-besar, tinggi-tinggi dan kuat-kuat. Bak kata oarang, kalau sekadar nak mengangkat tong gas ataupun guni beras tue, celah gigi jee lah. Senang nak diarahkan itu dan ini. Cukup mengikut kata.

Tapi yang mak aku tak suka ialah dia ada 3 orang anak lelaki yang bernama BEAR! Aiseh, bab nie mak aku fail.

Situasi # 1 (Perbualan telefon) :
Pemanggil : As'kum makcik, boleh saya cakap dengan Bear?
Mak : W'salam, hurmm makcik ada 3 orang Bear. Anak nak cakap dengan Bear mana satu?

Situasi # 2 (Kemas rumah) :
Bila time mengemas begitu juga. Bila ditengok buku-buku bersepah-sepah. Diselaknya halaman pertama. Nak tahu tuan punya buku supaya senang diletak di temapat yang sepatutnya. Terang dan nyata.. BEAR PUNYA. Bear yang mana satu nie?!

Situasi # 3 (Kenduri kahwin BEAR) :
Mak : Lepas nie jangan serik datang rumah makcik yee. Rumah makcik nie atas bukit, jauh pulak tue.
Kawan-kawan : InsyaAllah makcik. Nanti kalau BEAR kawin kami datang lagi.
Mak : [Huhh, nie sekali 2 orang BEAR makcik kawin nie.]
HHuuUUUuuuHuuu!!

0 comments: