03 December 2013
Majlis Penyampaian hadiah Wafiy - part 2
Ok..meh kita sambung psl majlis penyampaian hadiah Wafiy
Untuk sekolah agama Wafiy mendapat no 1..tp zaman2 skrg ni rupanya setiap kelas tu cikgu akan bagi hadiah untuk mereka2 yang dapat no1-3...bukan lagi tengok markah keseluruhan mengikut darjah..motif nya kenapa? Aku pun tak pasti..maybe nak bagi anak2 ni lebih bermotivasi..yelah..kalau time aku dulu, balik2 muka aku je yg naik pentas ambik hadiah..setiap tahun pulak tu..haha..kesian la kat bdk2 yg lain kan...balik2 muka aku..
Ni Wafiy dan kawan dia...alamak aku lupa apa signifikan budak ni dlm kehidupan Wafiy..huhu..time ni dorg semua tengah beratur di luar dewan tunggu turn ambik hadiah
Wafiy dan kawan2 yang dapat no2 dan no3...ha!! Aku baru ingat no3 kelas wafiy dishare oleh budak lelaki ni dgn sorg budak pompuan..
Aku suka hadiah sekolah agama Wafiy ni sbb dapat piala, sekolah pagi dapat duit je...so sentimental value takde..:)
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Actually dh takde gambar dah..sikit je gambar...baru aku pasan..hehe...oklah..babai semua
02 December 2013
Babai Syasha...uwaaaa!!!
Malam ni aku belek2 instagram pakbear ku yg otai berinstagram tu...patutnya hepi dan teruja la kan tgk gmbr lama2...tp tetiba aku tersedih..:(
Memandangkan masa tu Syasha sgt baby, so setiap kali kami balik kampung, syasha akn dihantar ke boarding..
Walaupun berperwatakan berbeza, Tom dan Syasha geng baik...ni gambar dorg lepas penat main lari2 dalam rumah...pakbear kata mcm ada anak 10 org dlm rumah bila budak 2 ekor ni bermain..hehe
Aku tersedih sbb sbnrnya tak lama lagi aku dan famili akan berpisah dgn Syasha...kucing kami yang tercinta...dan lebih sedih bila pikir kena tinggalkan jugak baby2 comel a.k.a cucu2 aku yg 4 ekor tu..
Hmmmm...terpaksa sbnrnya sbb bila kami survey di jabatan haiwan selangor, pegawai tu kata kalau nk pindah Sarawak, kucing kita mesti umur melebihi 6 bulan..actually ok for Syasha tapi syasha kan ada baby yg masih ninin, so mana lah boleh kami nk pisah2kan...
So skrg kami sbnrnya sedang mencari2 sapa lah orang yg mungkin boleh jaga Syasha dan anak2 nya di semenanjung ni..kami nk somebody yg betul2 mengasihi kucing...yang boleh syg Syasha dan jaga Syasha sepertimana kami menjaga Syasha....sapa ya org tu? Huhu
So untuk kenang kenangan malam ni kita layan gmbr Syasha, arwah Tom dan cucu2 ku yg hitam legam itu...aku amat yakin pakbear ku yg tough itu pun akan menangis dlm hati bila baca entri aku ni...uwaaaa!!! Umi sedih la dedi...
Ni syasha masa pakbear baru ambik dia yg sedang berkeliaran tanpa arah tujuan di kedai dobi kat bangi ni..pakbear ambik syasha untuk hiburkan aku yg ketika itu sedang gundah gulana kerana nk final exam master...comot betul Syasha masa ni...dia baru umur 5 bulan time ni, berdasarkan anggaran umur yg vet berikan.
Huda memang tak takut miau..kalau Syasha gigit pun dia selamba je..:)
Setelah berbulan2..akhirnya Syasha dh jadi anak dara jelita
Lantas kami carikan kawan untuk Syasha sebab kami perhatikan Syasha agak kebosanan bersekor sekoran di rumah ni...kami namakan miau ni Tom...
Dan hobinya menyelit dan tido dalam beg tidak kira beg kain, beg kertas mahupun kotak..pakbear kata syasha dh biol..tak keruan bila tengok ada beg kosong..hihi
Tom pula sgt adorable dan baik, tidak berperangai pelik seperti Syasha
Tom rela digomol Huda..
Tom suka tido dengan ktorg..
Tapi umur Tom tak panjang..Tom sakit...
Ni masa kami bawak Tom untuk rawatan di UPM vet hospital..Syasha kena check sekali utk pastikan dia sihat....
Ni gambar terakhir Tom dan Syasha...Tom dah nazak masa ni..:(
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
But life goes on, Syasha bertemu jodoh dgn kucing jiran kami...so terhasillah 4 ekor cucu kami yg adorable ni...
Huda dan baby Syasha...anak dara kami ni boleh hilang kawalan bila jumpa baby2 miau ni...abis dipicit2 nya..haha
Aku akhiri dengan gambar ni
A real good friend is hard to find...
Kucing will always be my good friend.....
Thanx for all the sweet memories Syasha and Tom...we gonna miss u a lot...:*)
22:16
1 comment
Majlis penyampaian hadiah Wafiy
Minggu ni minggu free aku..sbb ths wk aku attachment di tmpt orang..so keja aku senyum sana senyum sini, angguk sana, angguk sini..pastu mintak dorg sign logbook gazetment aku..hahaha..so jgn pelik ye kalau aku asik on fb dan blog...
Hari ni aku nk share gmbr2 majlis penyampaian hadiah Wafiy anak ku yg sulong dan terulung...yg masa kecik muka mcm pakbear dan dh besar berubah jd macam muka aku..hehe
Comel kan wafiy?
Tp skrg Wafiy dh besau panjang..
Untuk sekolah kebangsaan Wafiy dapat hadiah Galakan sbb prestasi pelajaran yg memberangsangkan..bukan no1...tp berdasarkan temuramah aku dgn guru kelas dan org2 lain dorg kata hadiah galakan tu utk budak yg dapat A dalam semua subjek. Kan ramai nau bdk2 yg pandai so kira cikgu nak bg motivasi pd budak2 yg pandai tp tak dpt no 1...Oklah kan..janji anak aku ok..tak dpt no 1 pun takpe..aku dh cukup bangga..next yr kita beat budak Sarawak pulak Wafiy..hehe
Aku dan pakbear membuat aksi selfie...eh betul ke ejaan tu? Istilah tu pakbear yg ajar aku...hehe..time ni ktorg bosan tunggu majlis nk start..haha
Tetamu kehormat dn guru besau siap pakai jubah tu...macam2 donia ni...sapa punya idea la pakai jubah utk majlis sekolah rendah ni...aku tak berapa setuju sbnrnya...keramat memakai jubah lps grad universiti tu dh tak kaw...tp biorlah kan..bukan aku ngajar situ pun..haha..
Ni bdk darjah 6...pun pakai jubah jugak...adik2...eh!! Ke anak2?? Haha...dunia mu masih jauh...mortar board dan robe konvo darjah 6 tu bukan maknanya u all dh besar sgt ye...long long way to go..:)
Ni budak2 prasekolah..
Kelihatan aku yg jelita sedang mengopek kacang untuk protege2 ku...hahaha..ni paparazi ambik gmbr dari jauh...maklumlah paparazi ni mmg dh lama jatuh cinta dgn aku..:p
Aku lagi...eh! Korg tau tak punyalah canggih majlis penyampaian hadiah sekolah Wafiy ni, siap ada ruang duduk kat luar yg dorg letak tv plasma besau tu bole nmpk anak kita ambik hadiah kat pentas..dah mcm konvo universiti pulak..
Ha!! Budak kenit ni kan mmg pakbear sengaja snap gmbr dia sbb budak kenit ni sejibik mcm aku masa kanak2 riang dulu..rambut ala2 je..pastu pakai gaun senteng..hahaha...tu yg pakbear jatuh cinta tu..:p
Ni budak2 yg dpt no 1,2 dan 3...yg lelaki tu ketua kelas Wafiy..eh!! Aku kan sgt2 kagum macam mana eh cikgu cikgi ni masa awal tahun boleh tahu pilih budak yg paling pandai untuk jadi ketua kelas sedangkan masa awal tahun kan takde exam apa lagi...sekolah agama pun cmtu..Wafiy dilantik jadi ketua kelas, pastu akhir tahun, dia jugak yg dpt no1..apa ye ciri2 yg cikgu lihat dlm diri anak2 ni? Aku nk korek dr adik ipar aku nanti..
*Aku nmpk sgt kurus dlm gmbr ni..thanx to pakbear..haha
Wafiy dan Cikgu Hawa, guru kelas Wafiy..
Bye SK Sg Ramal Dalam...terima kasih kepada cikgu2 semua kerana telah mendidik anak kami....jasamu dikenang...semoga Allah merahmati anda semua...
Bye uols..aku sambung story sekolah agama nanti lah eh..nk pegi 'tunjuk muka'...hehe..kang dorg taknak sign logbook aku kang..:)
13:50
3 comments
01 December 2013
Sebulan ke 'Sarawak'
Hari ni genap lagi sebulan aku akan bergelar warga Sarawak..mixed feelings..happy, nervous, anxious sbb actually ni betul2 first time aku nak pegi betul2 jauh dari tanah tumpah darahku, Melaka..
Dan bertambah nervous sbb pegi sana sebagai org yg agak 'besau' dlm jabatan nanti..bertambah anxious sbb takut aku tak boleh perform bagus sepertimana yg diharapkan...
Tapi happy sebab pakbear dan anak2 bearuang ada bersama meneroka kehidupan baru nanti...
Ramai yg tanya berapa lama ko duduk Sarawak? Aku jawab at least 2 tahun...sbb tu syarat yg KKM bagi sekiranya aku nak secure seat aku di Melaka kelak...senang cite, aku pegi serve Sarawak at least 2 tahun, then only aku boleh balik Melaka....itu janji KKM..harap2 nya mereka menepati janji..
Tapi jauh di sudut hati aku tak pelik seandainya kami akan lama di Sarawak sbb ramai..sangat ramai yg kata kehidupan di Sarawak sangat menyeronokkan...sangat2 tidak stress...semua orang happy...betul ke? Entahlah...itu yg org kata..org kata Sarawakian baik2 semuanya tidak mengira bangsa dan agama...kau akan jatuh cinta dengan Sarawak nanti...
Masalahnya aku datang dari latar belakang, dan dibesarkan sebagai seorang doktor di Melaka yang sudah semulajadi nya menyeronokkan...yg takde lah stres sgt...so sudah tentu aku akan masih rindu Melaka....walaupun org kata org Melaka kasau2 budi bahasa nye tapi aku rase orang Melaka lah yg paling jujur dalam percakapan..mereka2 yang aku jumpa yg asal dari negeri yg sopan santun pun adakalanya terlalu2 berkias2 sehingga menikam kalbu...cheewahhh!!! Aku dh merapu...
So akan kembalikah aku ke Melaka??
Of course la aku nak balik, dalam hati takde niat lain selain nk menimba sebanyak mungkin ilmu di Sarawak nanti supaya bila aku pulang ke Semenanjung nanti, aku dh tahap 'terrorist' dalam pendiagnosan penyakit...org kata kes2 kat Sarawak sgt pelik2 yang tak masuk akal..sehinggakan bila kembali ke Semenanjung, kes2 pelik tu dh tak jadi pelik..
Aku sgt gembira berpeluang menabur bakti di tempat orang....semoga Allah memberkati dan merahmati kami sekeluarga...dan semoga Mak dan Abah aku sihat selalu..aku sedar dan akur tanpa restu dan redho Mak dan Abah aku takkan sampai ke tahap yang capai sekarang..
moga Allah permudahkan kehidupan kami...Hanya Allah yang tahu apa hikmah di sebalik pemergian jauh kami dari keluarga tersayang...sesungguhnya kami hanya merancang, dan sesungguhnya Allah lah sebaik2 perancang...
#dalam sebulan ni ada banyak sangat perkara yg perlu diuruskan...otak perlu di'centre'kan sebaik2 nya..haha
01:55
1 comment
Subscribe to:
Posts (Atom)
























































