Powered By Blogger

07 October 2014

ROTI SOSEJ BERPINTAL SAIZ XXL

Huwaaaa!!! Malam ni aku tak boleh tido pulak...tu lah..siang tadi aku dah bantai tido tanpa henti...pakbear keluar ke kedai dan meninggalkan anak2 di rumah dgn aku pun aku tak perasan..sampailah aku terbau ikan rebusan utk meow2 kami yg direbus oleh pakbear...hehe...anak dh besau2 ni baru Umi dapat rehat...rumah gegak gempita pun Umi masih boleh lena ..:p


Malam ni tadi aku buat eksperimen...
Actually dari semalam dh terasa gatal nk me'roti'

Aku dok gugel breadmaker mana yg bagus di pasaran...hehe...kununnya nk beli breadmaker tapi takut jadi gajah putih pulak nanti...maklumlah aku ni ikut mood...tapi aku betul2 rasa nak beli breadmaker...dah tanya pakbear, tapi pakbear macam tiada perasaan..maklumlah org overdose makan rendang dan lodeh hasil tangan makwe dia ni...:p


Tadi aku try buat roti lilit ni...punya syok aku melilit sekali tu baru aku pasan aku telah melilit 'coces' tu dengan tebal...aiyo!!! Takkan nak bukak balik...so sebab itu aku namakan ianya roti sosej berpintal saiz XXL...haha..

Aku ni memang ada masalah imaginasi lah...sebab tu agaknya Allah jodohkan aku dgn pakbear...aku selalu ada bnyk idea, dan selalu kononnya nk surprisekan pakbear dgn hasil ciptaan baru aku tapi akhirnya kang ntahapahapa jadi...tu tadi aku cakap dgn pakbear 
"Lain kali kalau ayg nak buat deko kek ke deko roti ke memang kena tanya pendapat dan tunjuk pada abg lah, kalau tak inilah jadinya..."

ROTI SOSEJ BERPINTAL SAIZ XXL...

Kihkihkih....


Roti aku sebelum masuk oven, time ni lagi aku dah nak gelak guling2...gelakkan diri sendiri...hehe..
Tapi rasa dia sedap...badan je gemuk...apa boleh buat, dah org yg tukang buat mmg taste XL je, spesis S memang lah bukan favourite ku...

Next time aku buat versi slim pulak...:D

*korang rasa patut ke tak patut aku beli breadmaker? Hehe..ikut hati nk beli yg brand Noxxa tu, macam best je tapi aku takut nanti aku tak reti guna...lagipun takde breadmaker pun aku dh boleh buat piza sume...roti manis biasa pun aku pandai buat dah...dilema betul kehidupan ni...:)



1 comments:

fairus said...

Dah kira lulus dah ni.. Dah boleh bukak kedai roti..