Powered By Blogger

22 September 2014

Aku dan Konvo Master 2013

Sori ek...aku update benda lain..hehe..bukan pasal Sabah trip...:p


Aku baru teringat yang aku belum buat entri pasal konvo Master aku last year..

Hahaha...lama betul...aku konvo bulan Oktober 2013...exact date pun aku dah lupa...
So since aku pun dah partial amnesia psl konvo tu, so aku share gambar2 je lah...untuk tatapan dan simpanan anak2 bearuang ku...


Ok, actually kan sepatutnya ijazah aku tulis Master of Medicine (Anatomic pathology) barulah org tau aku ni doktor perubatan....telah melalui program Master 4 tahun yg mencekik hati dan perasaan....bukan seperti master program course lain yg hanya 2 tahun...bukan master by research or coursework biasa2....ni Master yg utk melahirkan pakar perubatan...kelayakan untuk masuk Master ni pun bukan semudah program lain...ada entrance exam, interview, kena ada experience dalam bidang Master yg dipohon...dan Master yg mempunyai kadar 'kematian' peserta yg sgt tinggi...maksud aku kegagalan lah...hehe...kira sapa yg pass Master ni memang agak powerlah...sbb selepas mendapat Master ni baru lah kami dapat gelaran doktor pakar...aku bukan nk tunjuk eksen, juz nk org tau yg Master perubatan extremely susah...dia punya susah tu sampai adakalanya rasa nk terjun laut...stress melampau...sgt2 tidak sama dgn masa undergrad Medic dulu...
Korang boleh tanya pakbear berapa kali aku kata nak quit, meleleh2 air mata depan pakbear sbb rasa dah sgt2 stress...huhu..tp pakbear aku yg bam itu kan a very good listener so dia berjaya lah membetulkan semula otak aku yg hampir mereng ketika itu...haha

Ok, dah selesai menceceh, meh tgk gambar


Time aku konvo Arwah Abah datang...sgt bersemangat mahu datang melihat anak bongsu dia ni ber'konvo'....walaupun dia dah sgt2 tidak larat...hmmm...aku tak boleh tengok gmbr ni, mesti sedih....ada mcm2 perasaan bercampur baur....Al Fatihah untuk Arwah Abah...Abah pergi meninggalkan aku 5 bulan selepas aku konvo, dan hanya kira2 2 bulan selepas aku tinggalkan bumi Semenanjung untuk berkhidmat di Sarawak...so faham2 je lah kegalauan di hati aku..Abah tak sempat pun merasa duit gaji aku sebagai pakar...:'(


Anak2 Bear dan pakbear belikan umi bunga...time ni kewangan pakbear masih kurang stabil, tapi dia masih belikan aku bunga ni...itulah cinta namanya...Alhamdulillah, aku dikurniakan suami yg penuh rasa cinta...kira hero2 drama romantik kat TV tu tak boleh challenge lah keromantikan pakbear pd aku...hahaha...nasib baik pakbear sangat 'tough' di perut, kalau tak mesti lagi aku tergila2kan dia...hehehe..


Aku dan pakbear...tq my love...tq kerana sentiasa bersama sy thru thick and thin...u mean the world to me...


Aku dan anak2 bearuang yg sgt sporting, memahami, tak banyak karenah sepanjang Umi buat Master...:)

Time start master dulu aku baru lepas melahirkan Waseem 1 bulan setengah dan 3 tahun kemudiannya aku melangkah ke final year master ketika Huda baru berusia 1 bulan..so sila bayangkan betapa huru haranya kehidupan kami sekeluarga ketika itu..haha..time Master takde cuti bersalin tau...Huda tu aku lahirkan melalui pembedahan caesarian...selepas 1 bulan caesar aku dh start keja, dh start berjalan dari parking HKL yg jauh gaban tu ke jabatan aku...jalan slow2 amik masa setengah jam la jugak...time tu hanya kekuatan mental sahaja yg aku gunakan untuk terus bertarung dengan kesibukan final year master...huhu


Tapi aku survived!!!



Mari sayang datang pada Umi...umi love Huda so much!! umi janji lepas master umi akan sentiasa bersama Huda dan abang2...umi taknak dah tinggalkan Huda dan abg2 terkontang kanting bersama Dedi tanpa kehadiran Umi...



Pakbear berkali2 mengingatkan aku, kalau rasa dah tak tahan buat master, ingat Huda...Ingat Wafiy dan Waseem..dorg dah banyak berkorban demi kejayaan Umi..kalau Umi berjaya lepasi Master ni maknanya kita sekeluarga berjaya...

Huhu..aku memang touching sokmo kalau ingat time buat Master dulu...sedih...meleleh air mata...

Ok..tak mau sedih2 dah...aku dah setahun lebih pun grad..hehe





Apa2 pun...terima kasih kepada Mak dan Arwah Abah yang banyak mendoakan aku...aku yakin tanpa doa dan restu Mak dan Abah aku takkan berjaya dalam kehidupan ni..

Terima kasih pada Mak dan Abah pakbear kerana mendidik pakbear menjadi the bestest hubby...the bestest Dedi untuk anak2 kami...:)

Terima kasih pada kakak2 dan abang2 aku

Terima kasih pada kawan2 seperjuangan yg sama2 merasai perit pedih buat master ni...huhu

Terima kasih kepada pakbear merangkap sahabat baik, member berperang, member gaduh, member kutuk mengutuk, dan juga member sekatil yg tidak seselimut kerana pakbear tak suka pakai selimut...hehe...

Untuk abang a.k.a pakbear...terima kasih untuk pengalaman terindah dalam hidup ini...sy tak sabar untuk sama2 menjalani perjalanan kehidupan seterusnya dengan abg...dgn anak2 bearuang kita yg comel2...

Untuk Wafiy, Waseem, Huda dan sorang lagi anak Umi yg tak tahu bila mahu muncul..hihi...dalam hidup ni akan ada banyak cabaran dan banyak pengorbanan yg perlu kita lakukan sayang...apa2 pun kembali pada Allah...Allah sentiasa ada untuk mendengar keluhan kita...Umi dan Dedi pun akan selalu mendoakan kebahagian anak2 Umi...dah besar nanti kalau ada masalah apa2, jgn segan silu untuk beritahu Umi dan Dedi...sejauh mana pun anak2 Umi dan Dedi terbang nanti, percayalah doa Umi dan Dedi akan selalu bersama...Luv u all...muahhhssss!!!





2 comments:

pB said...

Tahniah tahniah....

fairus said...

TAHNIAH DOC..