Powered By Blogger

06 January 2014

Waseem di Brainy bunch Islamic Montessori Kuching



Hari ni 1st day Waseem tadika di Brainy bunch Islamic Montessori Kuching..

Tadika ni baru bukak cawangan di Kuching, kalau di semenanjung dah banyak dah branch..actually di Kuching ni setakat yang aku tau hanya ada 3 tadika islamic english termasuk Brainy bunch ni...puas aku survey online...sebab aku dah tanya kawan2 yg stay Kuching, dorg pun tak sure kat mana ada local islamic english kindy....

Brainy bunch ni terletak di Heritage garden...dekat dengan Pasar Satok...so pagi2 lepas hantar Waseem ke skool, kalau nak singgah beli ketam, sotong,  udang besar2, bole leh gi beli..haha



Alhamdulillah, Waseem walaupun malam tadi tidur lewat sebab busy memasang Thomas train, tapi pagi ni Waseem bangun dengan penuh semangat..tak merengek langsung..:)

Kita layan gambar je lah...

Di Brainy bunch, mereka menggunakan kaedah montessori..sebenarnya aku pun tak faham sgt montessori ni, tp yg aku tau 'learning through play'....in fact pegi skool pun tak payah bawak beg tau. 

Dan dorg tak panggil cikgu2 nya teacher, tapi panggil uncle dan auntie...

So yang tgh pimpin Waseem tu adalah uncle...uncle tu pun bukan local...org KL..


Waseem buat muka blur...haha..

Teacher Raihan yg mengajar Waseem di tadika lama dulu kata Waseem pendiam kat skool...sedangkan kat rumah suara dia lah yang paling speaker..hehe

Eh! Lupa bagitau..gambar ni semua auntie Atiqah brainy bunch yg snap dan whatsapp pada aku..sporting kan teacher dia..:)


Setakat tadi baru ada 5 student je....

Di Brainy bunch mereka takde sistem kelas tau. Maksud aku takde lah kelas 4yrs old, 5, and 6 yrs old...

Dah kerja nya main sambil belajar....so tak perlulah kelas2...

Suci je wajah anak2 ni...

Kelas waseem pagi je, dari 8am to 11.30am...

Selamat bersekolah Muhammad Waseem...umi and dedi luv u..

Pakbear, jangan lupa speaking omputeh lepas ni..haha

2 comments:

isabelle frankly said...

pakbear,
kalo x speaking...ko skipping pun boleh.

slmt belajar rajin2, ye aceem

fairus said...

TERBAIK BUAT WASEEM..