Powered By Blogger

10 January 2014

Dayang Si Meow

Seperti yang anda semua maklum, kami memang mencari2 kucing betina yg sesuai utk dijadikan induk dalam rumah kami ni...:)


So sebenarnya sejak sampai ke Kuching, kami sudah membuat operasi mencari kucing di mana sahaja...

Ada yang kami berkenan tapi garang...

Ada yang comel tapi takut orang..

Punyalah nak kucing, sampai satu malam tu aku dan pakbear buat keja gila stop keta tepi kubur sebab masa sebelum tu nampak ada sekor kucing yg comel kat tepi jalan kubur tu...hahaha..malam tu pakbear suruh aku baca2 doa sikit sebelum tidur sebab takut mengigau hantu, nasib baik aku keturunan jawa totok so biasanya hantu yg takut aku, bukan aku takut hantu..hehe

Selepas itu, kami pun hampir2 putus harapan untuk mencari...

Hanya biarkan takdir menentukan...

Pada suatu hari, pakbear yg kununnya hendak singgah ke kedai untuk membeli mentol bilik tidur 2 Wau kami, telah bertembung dgn sekor budak manja ni...


Pakbear jumpa budak berbulu cantik ni di parking...pakbear ajak masuk keta terus duduk atas pangku pakbear....

pakbear terus mms aku gambar kucing ni, lepas tu dia terus kidnap kucing ni bawak balik rumah..kensel plan gi shopping tadi..:)


Kami namakan nya Dayang




Huda seperti biasa amat obses dengan kucing...siap ada cubaan nak masuk banglo si Dayang..hahaha


Banglo Dayang 4 tingkat...memang kami dah plan nak beli cage yang besar sebab memang dah rancang nak bela miau banyak2...:p

Banglo ni murah tau bagi saiz sebesar ni..cuma rm270..sebab petshop tu tengah buat clearance sale..yg Dayang punya ni last set..fuh!!! Nasib baik sempat sambar..

Dayang ni kuat tidur...dia boleh tidur dari aku balik lunch tengahari sampai la aku balik keja petang...

So sebab tu kami syak Dayang sudah bunting....dia marah bila kita usik perut dia dan dia kuat tidur dan kuat makan...sebijik macam Syasha dulu...hmmm...teringat kat Syasha dan cucu2 hitam legam aku tu..:'(


Aku suka tengok corak bawah perut Dayang....


Teruk nau gaya bakal Mama ni tidur..hehe..

Oh! Lupa pulak, menurut pakbear Dayang ni manja, suka dibelai2, suka selit2 celah kita, suka diusap...kira sekarang aku dah ada saingan baru lah...:p

Good night uollss...

Welcome to the club Dayang...:*)

3 comments:

fairus said...

DARI JALANAN KE RUMAH.. TAHNIAH KERANA MENYAYANGI MEOW MEOW..

Maria Qiptiyah said...

Laaa, knp tak ckp? rumah kami banyak kucing menumpang tidur di belakang rumah. Kami just bg makan je. Siap berumahtangga beranak pinak dah kat belakang rumah tu. Yg tu mmg kompom tak ada org punya. Bila buka jer pintu dapur, 5-6 ekor mengiau2 tahu2 dah Papa dia nak bg makan. Jiran sebelah pun share bg makan sesama

pakbear said...

fairus: tq tq

maria: laa x tau dan x terpikir plak nak tanya.... hehehe. kalau yg dah ada baby tue menarik...