Powered By Blogger

29 December 2014

Lawatan mem'bakar' duit di Angry bird park JB

Trip ke Angry bird park ni kami tak plan...actually juz mencari tempat untuk melepak sebelum kami ke airport Senai untuk pulang ke Kuching pada malam Sabtu yang lalu.




Atas saranan abg teksi yang kami chartered, maka kami pun pergilah ke Komtar JB dengan tujuan menjengah Angry Bird park tu, kununnya nak jengah je, tapi dah bawak kanak2 riang 3 orang ni mana lah boleh jengah je kan Umi...kenalah masuk...kalau tak kang muncung berbatu2 budak2 kurus tu...hehe...

Angry bird park ni indoor playground tau, besar lah jugak...kalau sesapa di melaka maybe korang boleh bayangkan saiz tempat ni 4-5 kali ganda dari Kidzoona kat AEON bandaraya tu....besar tak? Besar la, tp bagi aku entrance fee mahal, tak berpadanan dengan saiz playground tu, sbb aku masuk Legoland beli online ticket untuk children baru rm88...legoland open park dan besar. So memang rasa tak berbaloi lah masuk Angry bird park ni time pokai..hehe


Ni aku copy paste dr Internet...entrance fee bagi aku agak mahal. Walaupun dia valid untuk 1 day pass...tapi aku personally tidak rasa ada anak2 yg akan gila main dari pagi sampai malam..anak2 aku tak lah begitu..the most pun maybe 3-4jam je lepas tu dah penat. Tak tahulah anak orang lain ada yg super energetic. Btw dorg dh ubah harga tau. Yg family pass tu kami bayar rm218 bukan rm180. Makanan dan toilet di luar. Sama macam playground lain lah. Oh ye! Masuk kena pakai stokin tau.


Tapi kan satu kelebihan Angry bird park ni adalah mak bapak orang yg muda belia macam aku dan pakbear pun boleh main sekali..adalah game tembak2 macam dlm angry bird game kat ipad tu...boleh main basikal...main lalu bawah laser, kang terlanggar laser, kunun matilah...mcm dalam game tu lah...ada game bergayut kat tali pastu kita swingkan badan dan jatuh terhempas dalam lautan bantal/span lah...main lompat2 lah...main terjun2 lah...terjun atas bantal angin besar tu..hehe..basically aku dan pakbear enjoy la pegi...sama penat lah dengan anak..main playground..kihkihkih...

Ruang dia luas dan selesa walaupun tiada ruang khas untuk ibu2 menidurkan anak dan menenenkan baby, tapi dia ada banyak sudut2 tersembunyi yg ibu2 boleh melepak, nyorok2 nenenkan baby...alah...kan sekarang famous dah NIP (nursing in public). Semua yg masuk pun bapak2 orang, sepatutnya otak tu taklah 'senget' sangat aku harap..think straight guys! :)

Anak2 pun kita tak perlu risau sgt lepaskan dorg main sendiri. Playground ni nampak selamat, insyaAllah anak2 yg dah berusia 5 tahun kat atas pandai jaga diri sendiri. :)

Basically aku hepi lah pegi Angry bird park ni. Aku recommend u all pegi tapi make sure kaji dulu kewangan korang sebelum ambil keputusan datang. Entrance fee tu bagi aku agak mahal. Ditambah pula kalau korg jarang2 turun JB/Spore. Kang nak pegi Legoland lah, Hello kitty land lah, Thomas train park lah, JPO lah, USS lah...confirm bankrap la..hehe...

Btw, hotel yg boleh walking distance ke Angry bird park ni yg aku perasan adalah Tropical Inn, Amansari hotel dan Doubletree Hilton. Kami tido di Tropical Inn, old but clean and comfortable hotel. Breakfast pun sedap. Hehe

Ok..babai semua...Bagi peminat game Angry bird baik korang pegi..best wooo...

Kami tak ambik gambar bnyk sebab hp kong...sabau je le..takpe..next year boleh pegi lagi...actually aku nk pegi Muzium Johor. Asik renovate je dari last year, nampaknya aku akan ke JB lagi di tahun2 akan datang..selagi tak dapat masuk muzium JB, selagi tu aku akan tekun ke JB..haha..aku dan pakbear memang minat muzium, mana2 pegi mesti pegi muzium..skrg penyakit cinta muzium dah terjangkit kat Wafiy. :p


1 comments:

Faizal said...

Dah penah keje muzium, so jiwa muzium tu tetap ada..