Powered By Blogger

09 March 2006

Kisah Benar Ronald McDonald

Ini adalah sebuah kisah benar yang telah diberi suntikan mesra pembaca.

Jam 9.00 mlm, di sebuah gedung membeli-belah.

"Bagi saya cuba saiz 8" pintaku pada promoter.

Kasut saiz 8 dengan potongan yang berkenan di hati sudah di tangan. Aku buka kasut lusuh yang sedia mebalut kaki. Aku cuba-cuba sarung kasut baru. "Ahh.. sedang elok", sambil berkira-kira harga kasut setelah ditolak diskaun 30%.

"Ok, saya amik yang ini", aku menyerahkan semula kasut berkenaan untuk dituliskan resit. Sesambil itu tangan meraba-raba mencari kasut lusuh di kaki kerusi. Tiada!

"Aik.. sudah, kasut lusuh kepam tue pun ada orang nak curi ke?".

Tiba-tiba aku nampak sesusuk tubuh jalan terkedek-kedek macam Ronald McDonald di baris-baris kasut cantik bergaya. Kasutnya besar sungguh! Tak sesuai dengan tubuhnya yang molek. Aku berkira, saiznya kasut itu mesti saiz 8, bukan untuk tuan punya kaki yang mungkin bersaiz 4. Dia berpaling sampai melemparkan senyuman. Nampak selesa sungguh begitu.

"Ahh.. sifat keanak-anakan di sebalik wajah seriusnya itulah yang sentiasa menambat hatiku", aku balas senyuman MakBear sambil menggamit-gamit tangan supaya dia menyerahkan semula kasut lusuhku.

Itulah hobinya, menyarung kasut aku yang besar. Mungkin dalam kasut tue dia rasa jari jemari kakinya lebih panas, seperti kucing yang suka berdiang di tepi dapur kayu. Macam koko panas?

Tamat. Noktah.

6 comments:

Anonymous said...

kau patut bersyukur deria hidung dia bukan kat kaki!

Anonymous said...

bulu ayam.. ciss! aku tiada maslah bau kaki yee..

Anonymous said...

aku suka bulu_ayam
hahaha

kalau aku, aku kejar dia, ambik kasut tumit tinggi dia. dan aku pakai.

Anonymous said...

ron, apa yg best dgn bulu ayam? daging ayam lagi best.. ayam golek! ekeke

Anonymous said...

ciss pakbear, jika tiada bulu mana datang dagingnya.. tak gitu ron??

btw, aku nasihatkan ko pakbear, jgn pakai kasut tumit tinggi. Aku kesian kasut tu dizalimi!

Anonymous said...

bulu_ayam, bila ke masanya aku pakai kasut tumit tinggi. aku pakai kasut bulu ayam nanti baru tau.. abis emua ayam dah takde bulu. hahaha. grrrrrrr!!