Powered By Blogger

06 October 2005

Lemak & Telur

Semalam berbuka puasa di rumah mertua. Menu istimewanya adalah roti jala dan nasi lemak. Selepas baca doa berbuka puasa dan memebasahkan tekak dengan air, terus aku suapkan roti jalan ke dalam mulut. Habis 5 keping aku makan.

Seketika kemudian kakak ipar aku menyuakan pinggan berisi nasi lemak kepada aku. Aku menggeleng, menolak dengan baik sebab perut dan kenyang dengan kuih-muih. Kemudian abang ipar aku menyampuk,
"Si Bear tak payah makan nasi lemak sebab dia dah banyak lemak", lantas mengambil pinggan nasi berkenaan. Aku geram menggetap bibir.
.
.
.
"Haa.. bagi dia telur tue. Telur tue untuk orang yang tak cukup telur!", balas aku pada abang ipar aku tadi.

Abang iparku tersengih sambil menyudu sambal telur ke dalam pinggan.
Puas hati aku!

0 comments: