Powered By Blogger

15 June 2009

Hikayat Pemandu Bas

Bagi manusia yang bermuka 'kurang mesra' macam aku nie, memang susah nak cari kawan berbual. Jadinya untuk perjalanan sejauh satu jam setengah ini aku berkira-kira menyediakan head phone sebagai peneman sepanjang perjalanan.

Ya henpon aku sudah uzur sangat. Head phone nya sudah lama rosak. Aku hulur not merah dan hijau pada taukeh kedai henpon yang tak tau menjawab apa perbezaan antara head phone ori dan head phone cap ayam. Tapi aku ucapkan TQ juga. Budi bahasa kan budaya kita..

Rupanya Allah tue maha kuasa. Perjalanan yang kujangkakan membosankan berlaku sebaliknya. " Alo kawan apa kes duk belakang? mehler lepak depan, boleh sembang!". Perut bas yang terisi empat orang termasuk pemadu bas bergema dengan suara pemandu bas tue. Aku yang terasa dia seperti bercakap dengan aku sebab yang lagi dua oarang kat belakang sedang asyik memadu asmara pun mengalihkan punggung dan duduk betul2 di belakang pemandu bas tue. Dan hikayat pemadu bas pun bermula...

"Alahai kalau aku tak beli head phone nie pun tak ape". Gumam aku.

3 comments:

isabelle said...

kira buat koleksi atau sedekah jariah kat apek tu la, bear oiii

pakbear said...

mana bleh sedekah.. aku akan guna sehingga akhir hayat. lenkali nak naik bas lagi.. hahahaha

isabelle said...

by the time kau nak guna tu, org dah guna bluetooth, greentooth, pinktooth segala....
it's gonna be obsolete by then :P